נושי דלק נדל"ן באיום לתשובה: "אל תלך להקפאת הליכים"

בעלי אג"ח סדרה כ'ה של דלק נדל"ן חוששים: החברה שבשליטת תשובה תכריז על הקפאת הליכים חד-צדדית ■ דלק נדל"ן בתגובה: "הנציגות מנהלת מסע השמצות ואיומים"

בעלי האג"ח סדרה כ'ה של חברת דלק נדל"ן , אשר בשליטתו של יצחק תשובה, פנו אתמול (ד') לבעל השליטה הביעו את התנגדותם למהלך חד-צדדי של הכרזה על הקפאת הליכים. עו"ד גיא גיסין, המייצג את בעלי האג"ח, פנה במכתב לחברה בו מביע "התנגדות נחרצת" לכל בקשה חד-צדדית של החברה ללכת לפירוק.

מחזיקי האג"ח, שלהם חייבת דלק נדל"ן 2.1 מיליארד שקל, הסכימו אשתקד לדחות תשלומים בגובה של כ-300 מיליון שקל, מחודש ספטמבר ועד סוף החודש הנוכחי. בינתיים מנהלים הצדדים מו"מ להסדר, ללא הצלחה. מרבית מחזיקי האג"ח הם משקיעים פרטיים, המנסים להוביל קן לוחמני.

זאת, לאור העובדה שב-31 בינואר חל מועד פירעון תשלומי החברה לבעלי האג"ח, בעוד במהלך חודשי המו"מ של בעלי האג"ח מול החברה "נגררו המגעים בין הצדדים, תוך מניעת המידע המינימלי הדרוש להם - והמשיכות בהתנצחויות אינסופיות על כל עניין ועניין".

במכתב מנציגות בעלי האג"ח מצוין כי דלק נדל"ן עוסקת במימוש נכסים לפירעון חובותיה לנושים שונים, ומובהר: "אם נכון הדבר - ממילא מנהלת החברה הליך של 'פירוק דה לוקס' ללא אישור של בית המשפט. לפיכך לא ראוי שחברה שמתנהגת כך תקבל את הגנת בית המשפט מפני נושיה".

בתגובה לפנייה מצד בעלי האג"ח שיגרה דלק נדל"ן תגובה, בה היא מבהירה כי נציגות בעלי האג"ח לא מנהלת מו"מ מול החברה ומציבה "תנאים מוקדמים בלתי סבירים" למשא ומתן.

במכתב מציינים נציגי החברה כי נציגות בעלי האג"ח בחרה, חרף ניהול המו"מ מולה להסדר חוב, לנהל "מסע של השמצות, איומים, הפחדות בתביעות כלפי החברה ונושאי המשרה שלה תוך העלאת טענות חסרות שחר מן הגורן ומן היקב".

דלק נדל"ן טוענת כי כמי שסירבו לנהל מו"מ עם החברה, אין לנציגות הסדרה זכות לטעון כי "העניקה תקופה שקטה לחברה ולבעל השליטה בניסיון להגיע להסדר".