בזק לכחלון: תן לנו את אותן הקלות כמו להוט

בעקבות מתן ההקלות של משרד התקשורת להוט במסגרת המיזוג בינה לבין מירס, בבזק ידרשו שאותן ההקלות בדיוק יינתנו גם לה ולקבוצות-הבנות שלה

מתן ההקלות להוט, במסגרת המיזוג בינה לבין מירס, לא מותיר את קבוצת בזק מאחור. ל"גלובס" נודע, כי בבזק לא מתכוונים להבליג על כוונת המשרד בנוגע להוט, וידרשו שאותן ההקלות בדיוק יינתנו גם לה ולקבוצות-הבנות שלה.

כפי שנחשף ב"גלובס", ביקשה הוט ממשרד התקשורת שורה של הקלות, במסגרת ההפרדה החלה בינה לחברת-הבת שלה, מירס. הוט היא הבעלים של מירס, אך ההפרדה המבנית אוסרת על השתיים להתמזג ולפעול כקבוצת תקשורת.

מכיוון ששתי החברות חייבות להישאר נפרדות לעת עתה, עד שיושלם הליך ההסדרה החדש בשוק התקשורת, מבקשת הוט שיאפשרו לשתי החברות מיזוג תפעולי - כלומר מיזוג פעילויות ברמת הלוגיסטיקה והתפעול. זאת, על מנת לנצל את יתרון הגודל של הקבוצה, למשל בעת רכישת מכוניות, ומיזוג של פעילויות המטה.

בימים אלה מתנהל משא ומתן בין הוט למשרד התקשורת על נוסח ההקלות, ועולה השאלה אם המשרד יצטרך לפרסם שימוע ולאפשר לכל השחקנים בשוק להגיב - או שיוכל לאשר את המהלך ללא שימוע.

כך או כך, בבזק מתכוונים לדרוש את אותן ההקלות, והמשרד יצטרך להחליט, אם הוא יכול מבחינה משפטית להפלות את בזק לרעה. על פי הערכות, אם המשרד יתיר להוט הקלות בהפרדה המבנית, לא ניתן יהיה לעצור את כדור השלג לאורך זמן - וכל ההפרדות המבניות הקיימות בשוק יבוטלו.

זו, בכל אופן, ההמלצה שמונחת לפתחו של שר התקשורת, משה כחלון, שכבר הכריז כי הוא מסכים לה. לגבי מועד היישום, ייתכן שבזק תיאלץ אותו להחליט אם לפנות לבית המשפט בסוגיה.