מרקל: "הודעת S&P מציבה מולנו אתגר לטיפול במשבר"

מרקל התייחסה להורדת דירוג האשראי של 9 מדינות בגוש האירו במהלך כנס בעיר קלן ■ "ההורדה לא הפתיעה אותנו" ■ מרקל מרגיעה : "קרן החילוץ האירופית תמשיך לתפקד כרגיל"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל התייחסה היום להודעת סוכנות דירוג האשראי S&P על הורדת דירוג האשראי של 9 מדינות בגוש האירו שכוללת בין היתר הורדת דירוג האשראי המושלם של צרפת לרמה של +AA. בדבריה אמרה מרקל שזה מגביר את האחריות שמוטלת על מנהיגי אירופה להעביר את האיחוד הפיסקאלי החדש.

"ההודעה של S&P מציבה מולנו אתגר שלפיו אנחנו צריכים להעביר את האיחוד הפיסקאלי, בצורה החלטית ומהירה, ולא לנסות לרכך את הסעיפים שלו בשום אופן", אמרה מרקל בנאום שנשאה במהלך כנס בעיר קלן שבגרמניה. "אנחנו נעבוד במיוחד גם על קרן הייצוב הקבועה של אירופה (ה-ESM) במטרה להשיק אותה מהר ככל האפשר, על מנת להחזיר לאירופה את אמון המשקיעים".

כמו רבים, גם מרקל לא הופתעה מהורדת הדירוג. "מדובר על סוכנות אחת מבין שלוש", אמרה מרקל במהלך דבריה. "ולקחנו את ההודעה שלה בחשבון. ההודעה עצמה לא הפתיעה אותנו במיוחד, לאור הדיונים שהתנהלו בשבועות האחרונים".

מרקל גם לא מודאגת מהשפעת הורדת הדירוג על ביצועיה של קרן החילוץ האירופית (ESFS) וטוענת שהיא תמשיך להתנהל כרגיל. "המשימות שמוטלות על הקרן לחודשים הקרובים, יבוצעו כמתוכנן בעזרת הכלים הקיימים היום לקרן".