כלל פיננסים: לא רואים המשך ירידה במחירי השכירות בקרוב

בתגובה לפרסום מדד המחירים לצרכן העריכו כלכלני כלל פיננסים: "יותר סביר שמגמת העלייה בסעיף הדיור תתמתן" ■ האסטרטג הראשי של קבוצת איילון יניב פגוט: "פישר ישאיר את הריבית על 2.75% גם בחודש הקרוב"

"למרות שסעיף הדירות ממשיך לרדת זה החודש השלישי, אנחנו עדיין לא קונים תרחיש בו מחירי הדירות ימשיכו לרדת גם בחודשים הבאים", כך מציין אמיר כהנוביץ', כלכלן המאקרו בכלל פיננסים בתגובה למדד המחירים לצרכן שפורסם הערב (א'). בבית ההשקעות סבורים כי יותר סביר שהעלייה במחירי הדירות רק תתמתן.

בבית ההשקעות פסגות מעריכים כי באם לא יחול שינוי משמעותי לרעה באירופה, בנק ישראל יותיר את הריבית לחודש פברואר על כנה.

"עם זאת כיוון שאנו מצפים שהבעיות באירופה ימשיכו להשפיע לשלילה על הכלכלה העולמית, בנק ישראל ימשיך במגמת הורדת הריבית האיטית כך שהריבית תעמוד ברמה של 2.25% בעוד 12 חודשים מהיום", מציין אורי גרינפלד מפסגות.

האסטרטג הראשי של קבוצת איילון יניב פגוט שהתייחס למדד אמר כי "קצב עליית סעיף שירותי דיור בבעלות צפוי לעלות ב-2%-3%, ולא 4% כפי שמעריך בנק ישראל. ריסון סעיף הדיור קריטי לשמירה על סביבת אינפלציה נוחה ב-2012".

בהתייחסות להחלטת הריבית הקרובה של בנק ישראל אמר פגוט כי "בנק ישראל הוכיח בהחלטת הריבית האחרונה שההתפחויות באירופה הן המכתיבות את תזמון ההרחבה המניטארית. להערכתנו הנגיד סטנלי פישר לשמור את שער הריבית על2.75% גם בחודש הקרוב".