הערכות: פייסבוק תהפוך לחברה ציבורית כבר בסוף מאי השנה

כך על פי דיווח המצטט מקורות המקורבים לחברה ■ אם הערכות אכן נכונות, המשמעות היא שפייסבוק תגיש בקשה רשמית להנפקה כבר בחודש הבא

פייסבוק ככל הנראה הולכת לקראת הנפקה השנה, השאלה הגדולה שנותרה מעורפלת היא מתי עתידה לצאת לדרך ההנפקה הגדולה. על פי דיווחים היום (ב') באתר "All Things", גורמים המקורבים לחברה מדווחים כי ההנפקה הגדולה של ענקית הרשת החברתית צפויה להיות בשבוע השלישי של חודש מאי השנה.

אם הערכות אכן נכונות, המשמעות היא שפייסבוק תגיש בקשה רשמית להנפקה כבר בחודש הבא. שכן בחינת הבקשה ע"י הרשויות אורכת בדרך כלל כ-3-4 חודשים. לשם דוגמה, גרופון הגישה בקשה להנפקה ציבורית בראשית חודש יוני אך מאז ועד היותה חברה ציבורית חלפו חמישה חודשים.

הנפקת פייסבוק צפויה להיות הגדולה ביותר במגזר החברות הטכנולוגיה, על פי דיווחים החברה צפויה לגייס 10 מיליארד דולר לפי שווי שוק של 100 מיליארד דולר. מספר המשתמשים היום בפייסבוק עומד על כ-800 מיליון והיד עוד נטויה - השנה מספר החברים בפייסבוק צפוי לעבור את המיליארד. התוצאות הכספיות של פייסבוק אומנם לא חשופות, אך על פי הדיווחים מדובר בהכנסות של כ-4 מיליארד דולר בשנת 2011 והצפי הוא עוד לעלייה של כשליש בהכנסות החברה ב-2012.

מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג אמר בשבוע שעבר ל"וול סטריט ג'ורנל", "אנו מנסים לבנות את העסק לטווח הארוך ולא חושבים רק על לעשות יותר ויותר כסף". על פי הערכות, צוקרברג זקוק כרגע להנפקה הציבורית כעת יותר מתמיד על רקע המאבק מול המתחרים שהולכים וצוברים תאוצה ובהם שחקן מרכזי כמו גוגל פלוס.