האם גם מודי'ס תוריד? "לחץ על דירוג האשראי של צרפת"

"ההדרדרות במדד החובות והפוטנציאל להידבקות נוספת מפעילים לחץ על התחזית היציבה לדירוג האשראי "Aaa" של ממשלת צרפת", אמרו בסוכנות הדירוג מודי'ס

לאחר הורדת הדירוג לכלכלות גוש האירו בסוף השבוע על ידי S&P, ובייחוד הורדת הדירוג המושלם של צרפת, אשראי גוש האירו עומד בפני לחץ נוסף. סוכנות הדירוג מודי'ס אומרת היום (ב') כי גם בקרב דירוג האשראי שלה, היציבות של דירוג צרפת נמצא בסיכון.

"ההדרדרות במדד החובות והפוטנציאל להידבקות נוספת מפעילים לחץ על התחזית היציבה לדירוג האשראי "Aaa" של ממשלת צרפת", אמרו במודי'ס. "לממשלה הצרפתית יש כעת פחות מרחב פעולה להרחבת מאזנה ביחס ל-2008".

במודי'ס ציינו כי כפי שאמרו באוקטובר, הדירוג של צרפת נשאר תחת מעקב, וכי הסוכנות תעדכן את השוק במהלך הרבעון הראשון של 2012.

נזכיר כי סוכנות הדירוג S&P הורידה את דירוג האשראי של צרפת ברמה אחת לרמה של +AA, מהרמה המושלמת של AAA. בנוסף, הורידה הסוכנות את דירוג האשראי של מדינות נוספות בגוש האירו: דירוג האשראי של הכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו, ספרד, ירד לרמה של A מרמה של "-AA", ואילו דירוג האשראי של הכלכלה השלישית בגודלה בגוש, איטליה, ירד ל-"+BBB" מרמה קודמת של +A. גם אוסטריה, כמו צרפת, איבדה את דירוג האשראי המושלם שלה AAA אשר וירד לרמה של +AA. דירוג האשראי של פורטוגל ירד לרמה של BB, כלומר לרמה של "זבל".