סקר: הנפט צפוי לעלות בקרוב כאשר ניגריה מוסיפה למתיחות

העובדים בניגריה, ספקית נפט גדולה באפריקה, עלולים להשבית את הפקת הנפט במדינה ■ סקר: החרדה מפני סגירת מיצרי הורמוז ע"י איראן והערכות מדאיגות מכיוון ניגריה יובילו לעליית מחיר הנפט ■ הנפט חצה את מחיר ה-100 דולר לחבית במסחר באסיה

המתיחות בזירה הגלובלית צפויה להשפיע רבות על מחיר הנפט ולהביא לעלייה במחירה של חבית נפט בשבועות הקרובים, כך עולה מסקר שפורסם היום (ג') ב-CNBC. בנוסף לאיראן שמהווה את מוקד החשש הגדול לאספקת הנפט העולמית, מצטרפת גם ניגריה - יצרנית נפט גדולה באפריקה. החרדה מפני סגירת מיצרי הורמוז ע"י איראן שתביא לשיבוש משמעותי באספקת הנפט והערכות מדאיגות מכיוון ניגריה לשיבוש אספקת הנפט במדינה, יובילו לעליית מחיר הנפט, כך עולה מהסקר.

בניגריה, אחת מספקיות הנפט הגדולה באפריקה, קיימת מתיחות והעובדים במגזר הפקת הנפט שובתים ומאיימים להשבית כליל את כל תעשיית הפקת הנפט. הערכות הן כי המצב בניגריה נפיץ והמחאה הגדולה שהתפרצה שם באשר למחירי הנפט עוד עלולה להסלים ולהשפיע על המדינות היבואניות נפט.

מדינות האיחוד האירופי - הצרכניות הגדולות ביותר של הנפט האיראני אחרי סין, (מדינות האיחוד האירופי רוכשות כ-450 אלף חביות מדי יום), צפויות לאשר את האמברגו על הנפט מאיראן בוועידת הפסגה של שרי האוצר האירופאיים ב-23 בינואר. הערכות הן כי ערב הסעודית שהייתה מסוגלת להתמודד עם המחסור באספקת הנפט מלוב, תתקשה לפצות על המחסור בנפט תוצרת איראן, שכן איראן בעלת פוטנציאל לתפוקה של 4 מיליון חביות נפט מדי יום.

יצוין כי על רקע נתוני הצמיחה החיוביים בסין ברבעון הרביעי של 2011, הנפט חצה את מחיר ה-100 דולר לחבית במסחר באסיה. סין צמחה הרבה מעבר לצפי ב-8.9% ברבעון הרביעי של 2011 ומכאן הפיגה במקצת את החשש כי בעיות חוב באירופה יבואו לידי ביטוי בצמיחה הסינית. מחיר הנפט מצא תמיכה גם בדולר החלש.