סערה בכנסת: שכר הח"כים עלה במקביל להתייקרות התח"צ

את העניין העלתה ח"כ מרינה סולודקין שאמרה שהיא "מתקשה להראות את פניה במקום מגוריה כשמחד התייקרו תעריפי התחבורה הציבורית ובאותה נשימה עלה שכר הח"כים"

סערה בוועדת הכספים: במהלך דיון על התייקרות תעריפי התחבורה הציבורית, עלה שבאותו חודש ממש שהתחבורה הציבורית התייקרה, העלו את שכר הח"כים.

את העניין העלתה ח"כ מרינה סולודקין (קדימה) שאמרה שהיא "מתקשה להראות את פניה במקום מגוריה כשמחד התייקרו תעריפי התחבורה הציבורית ובאותה נשימה עלה שכר הח"כים".

ח"כ שי חרמש (קדימה) הביע תרעומת על ההשוואה הלא-ראויה, כיוון ש"בנושא שכר הח"כים יש ועדה ציבורית בראשות פרופ' גרונאו שהיא זו שקובעת".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), דווקא תמך בדברי סולודקין ואמר ש"העלאת שכר הח"כים, במיוחד בעת הזו, היא בעייתית. ועדת הכספים תדון ותכריע בנושא שכר נושאי משרה בכירים ברשויות השלטון; הנשיא, ראש הממשלה, השרים, השופטים והדיינים וההצעה שתעמוד על הפרק תהיה להצמיד את שכרם לאמצע: חצי למדד וחצי לשכר הממוצע במשק ולא רק לשכר הממוצע, כיוון שהדבר יוצר עיוות. הצמדה לשכר הממוצע היא גזילת כספי ציבור. שכר הח"כים איננו בסמכות ועדת הכספים, אך עצם ההכרעה בשכר שאר הבכירים, יחייב התייחסות גם בשכרם של הח"כים".