נתוני מאקרו חיוביים בגוש האירו: האינפלציה ירדה ל-2.7%

שיעור האינפלציה בבריטניה ירד ל-4.2% ■ בגוש האירו שיעור האינפלציה השנתי ירד ל-2.7% ■ מחירי הדיור, האלכוהול והתחבורה הובילו את עליות המחירים

לאחר הנפקות האג"ח המוצלחות של צרפת וספרד, אירופה מוצפת כעת בנתוני מאקרו חיוביים. תחילה בריטניה מדווחת כי קצב האינפלציה שלה ירד בשיעור שנתי לרמה של 4.2%. לאחר מכן האיחוד האירופי דיווח כי קצב האינפלציה בגוש האירו ירד ל-2.8% בשיעור שנתי.

מדד המחירים לצרכן הבריטי עלה בחודש דצמבר ל-4.2% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, והצביע על ירידה בקצב האינפלציה מחודש נובמבר - אז שיעור האינפלציה היה 4.8%.

בכירים בריטים מציינים כי בפעם האחרונה ששיעור האינפלציה ירד בצורה משמעותית הייתה בחודשים נובמבר-דצמבר 2008. "סביר להניח ששיעור האינפלציה ימשיך לרדת בחודשים הקרובים, עובדה שתסייע במידה מסויימת לקצב הצמיחה של הכלכלה ב-2012", טוען אנליסיט בחברת פיננסים בריטית.

האיחוד האירופי סיפק גם הוא נתון אינפלציה חיובי, זאת לאחר שדיווח כי שיעור האינפלציה השנתי של גוש האירו נפל בדצמבר לרמה של 2.7% לעומת שיעור אינפלציה של 3% בנובמבר. בדצמבר אשתקד, שיעור האינפלציה של גוש האירו עמד על 2.2% . מחירי הדיור, התחבורה והאלכוהול הובילו את העליות במדד המחירים לצרכן של גוש האירו.