"רשות השידור מחסלת את קול המוסיקה ב'מוות טבעי'"

כ-8,000 חתמו עד שעות הצהריים על עצומה "אומרים לא לסגירת קול המוסיקה" ■ רשות השידור: "אין ולא הייתה כל כוונה לסגור את התחנה"

כ-8,000 איש חתמו עד שעות הצהריים על עצומה תחת הכותרת "אומרים לא לסגירת קול המוסיקה". זאת לאחר שבאחרונה נבחר מנהל חדש לקול המוסיקה החסר כל רקע מוסיקלי. המנהל החדש, אריה יאס, הועדף על פני 7 מועמדים אחרים בעלי תארים מוכחים בתחום ובהם שלושה פרופסורים וחתני פרסי רה"מ, אקו"ם ועוד. בעקבות המינוי פירסמו עורכים בתחנה גילוי דעת פומבי ובו התריעו כי "המינוי בלתי ראוי הלוקה בחוסר סבירות קיצונית, שיביא לחיסולו של 'קול המוסיקה'".

רשת קול המוסיקה קיימת מאז 1983, מאז הקמתה התחנה מתמקדת בשידור מוסיקה קלאסית - עתיקה, מודרנית וקלאסית ישראלית - והיא נחשבת לתחנה מועדפת ואיכותית בעיני מוזיקאים רבים בישראל. גילוי הדעת שפורסם הביא לכעס ודאגה באשר לעתיד התחנה בקרב ציבור המאזינים.

בשבוע שעבר פרסמו עורכים בתחנה גילוי דעת לגבי מצבו של קול ישראל. "ניתן היה לצפות שימונה מנהל צעיר שיצעיד את התחנה קדימה ויבטיח את עתידה. אריה יאס, לעומת זאת כבר עבר את גיל 65 וצפוי לפרוש תוך שנתיים לכל היותר - מה שמעורר רושם חזק שהנהלת רשות השידור פועלת במטרה לחסל את קול המוסיקה. לא לסגור. פשוט להרוג באמצעות 'מוות טבעי'".

"נתוני האזנה מהגבוהים בעולם"

תוך ארבעה ימים בלבד וללא מערך פרסום יחצ"ני כלשהו, חתמו למעלה מ-8,000 איש על עצומה נגד סגירת קול המוסיקה. השמועה על העצומה עשתה לה כנפיים והתפשטה במהרה ברשתות החברתיות, פייסבוק וטוויטר. כאשר המספרים מתעדכנים מדי כמה דקות.

לדברי יוזמת העצומה טל ארבל, ההחלטה על העלאת העצומה הייתה בשל חשיבות הנושא לציבור גדול מאוד של מוזיקאים וחובבי מוזיקה בארץ. "כמו מוזיקאים רבים אחרים, גם אני קיבלתי את גילוי הדעת של העורכים בתחנה בדואר האלקטרוני", מספרת ארבל, נגנית ויולה דה גמבה שחזרה לאחרונה לישראל מאנגליה.

"אני מאמינה שאם יבטלו את קיומו של הערוץ היחיד בשידור הציבורי המחויב לשידור מוסיקה קלאסית ואמנותית, תהיה בזה אמירה צורמת מאוד נגד העשייה התרבותית בארץ בכלל", אומרת ארבל שמציינת גם כי הנתונים נתוני ההאזנה של קול המוסיקה הם מהגבוהים בעולם לתחנה מסוג זה. "בשעות השיא יש למעלה מ-9% האזנה".

בשיחות עם "גלובס" הביעו עובדים ב"קול המוסיקה" חשש בעקבות פרסום גילוי הדעת. "התחושה היא שמחפשים אותנו עכשיו בפינה עם טלסקופ בזמן שאנחנו רק רוצים לעשות את עבודתינו", אמרו העובדים.

ביניים:"דוחים את השמועות הזדוניות"

מרשות השידור נמסר בתגובה: "יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת ומנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם, הודיעו בוועדת התוכן של מליאת הרשות כי הם דוחים על הסף את הפרסומים והשמועות הזדוניות בדבר החלטה, כביכול, לסגור את רשת "קול המוסיקה". המוסדות וההנהלה מייחסים חשיבות רבה לרשת "קול המוסיקה" שהיתה ומהווה נדבך חשוב בשידור הציבורי, ואין ולא הייתה כל כוונה לסגור אותה". עוד הוסיפו והדגישו כי "הם לעולם לעולם לא יתנו יד לפגיעה ברשת כה חשובה!".

"לפני שבועות מספר נבחר מנהל חדש לרשת "קול המוסיקה", אריה יאס, המביא עימו ראיה רחבה וחדשנות במטרה לייצב את הרשת, לחזקה ולעשות מאמץ להגביר את חשיפתה בפני קהל נוסף. מנהל 'קול ישראל' מיקי מירו, נענה לבקשת מנהלה הנכנס של רשת 'קול המוסיקה' ואישר 12 הפקות חיצוניות מתוך 20 שהוקצו לכלל רשתות 'קול ישראל' בחודש הקרוב, כאמור, כצעד ראשון מתוך כוונה לחזק את הרשת ולייצבה. ההנהלה ומוסדות רשות השידור ינקטו בקרוב צעדים נוספים לחיזוקה ולביסוסה של הרשת בקרב מאזיניה ולהרחבת מעגל המאזינים".