סיטיגרופ חותך תחזיות הצמיחה העולמית ל-2011-2012

הבנק חותך תחזיות הצמיחה הגלובאלית שלו לשנת 2012 ל-2.3% - לעומת 2.5% בתחזית קודמת ■ צופים בגוש האירו התכווצות של כ-1.5% בשנת 2012

בנק ההשקעות סיטיגרופ חותך היום (ד') את תחזית הצמיחה הגלובאלית שלו לשנים 2011 ו-2012, כאשר הוא מעריך כי הצמיחה בשנה החולפת תעמוד בשיעור סופי על 3%, ואילו בשנת 2012 תסתכם בכ-2.3% (לעומת 2.5% בתחזית קודמת).

בסיטיגרופ מוסיפים לצפות להאטה מתמשכת בכלכלה העולמית לנוכח משבר החוב באירופה וההאטה בצמיחה בכלכלת ארה"ב - וצופים כי אלה ישפיעו לרעה על הצמיחה בשנתיים הקרובים לפחות.

באשר לכלכלות אירופה, מציינים כלכלני הבנק כי הם צופים המשך הרעה בתחזיות הצמיחה לגוש האירו בשנים 2012-2013. "עם המשך מדיניות הצמצומים הפיסקאלית, יחד עם ההאטה במערכת הבנקאית, אנו צופים כי התמ"ג בגוש האירו יתכווץ בכ-1.5% השנה ובכ-0.4% בשנת 2013 (לעומת התכווצות של כ-1.2% ו-0.2% בהתאמה, בתחזיות קודמות).

מנגד, צופים בסיטי כי כלכלת ארה"ב תציג צמיחה של כ-2% השנה, תוך הצגת שיפור משמעותי בשוק העבודה ובפעילות התעשייתית. בסין, צופים כי השלכות משבר החוב יפגעו בצמיחה המקומית בתחילת השנה - מה שיוביל לצמיחה של 8% בשיעור שנתי, ברבעון הראשון של 2012.

באשר למהלך הבנק המרכזי האירופי (ECB) להרגעת השווקים על ידי אספקת נזילות על בסיס הלוואות ארוכות טווח (לכ-3 שנים), מציינים בסיטי כי "מהלך זה יוסיף להרגיע את השווקים בטווח הקרוב, אולם לא יפתור את הבעיות הבסיסיות של משבר החוב".

כלכלני הבנק מציינים כי ארגון מחדש של החוב ביוון יימשך, כמו גם בפורטוגל וייתכן אף באירלנד. "גם איטליה וספרד ייתכן ויזדקקו לתמיכה נוספת, ייתכן אפילו סוג של חילוץ בידי ה'טרויקה' (כינוי לקרן המטבע, האיחוד האירופי והבנק המרכזי האירופי", נכתב.

באשר לשיעור הריביות, צופים בסיטי כי הריביות יישארו ברמה נמוכה עד אפסית במרבית הכלכלות המפותחות. באשר לאירופה, צופים בסיטי כי "האירו ייחלש בתגובה מתמשכת למהלכי ההקלה המוניטארית של ה-ECB, ופערי הצמיחה בין ארה"ב לאירופה השנה".

לסיום, מציינים בבנק כי סוכנויות הדירוג יוסיפו לפגוע בדירוג האשראי של הכלכלות המפותחות על רקע משבר החובות הריבוניים - בחודשים הקרובים וכן בטווח הארוך. לעומת זאת, לא צופים בבנק שידרוגים משמעותיים לדירוגים באף כלכלה מפותחת.