פייסבוק מציגה: 60 אפליקציות חברתיות לשיתוף בפעולות

הרעיון מאחורי האפליקציות הוא לאפשר אינטגרציה גדולה יותר בין הפעילויות שאנשים עושים באינטרנט מחוץ לפייסבוק לבין הרשת החברתית עצמה

פייסבוק הציגה הלילה במסיבת עיתונאים מיוחדת 60 אפליקציות חברתיות חדשות לרשת שלה, שיאפשרו לגולשים לשתף את חבריהם בפעולות שונות שהם עושים. מדובר במהלך צפוי מראש, הן בשל פרסומים אחרונים בנושא והן בשל העובדה שמייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הציג את הנושא כבר לפני מספר חודשים במסגרת כנס המפתחים של החברה. אז צוקרברג דיבר על היכולות של האפליקציות החברתיות שעושות שימוש ב-Open Graph של פייסבוק, אך כעת הדבר יוצא אל הפועל.

במסגרת השקת האפליקציות, פייסבוק תשתף פעולה עם מספר חברות אינטרנט בהן TripAdvisor, Foodspotting, RunKeeper, Gogobot, Rotten Tomatoes, Pinterest וקורא הספרים הדיגיטלי Kobo.

הרעיון מאחורי האפליקציות הוא לאפשר אינטגרציה גדולה יותר בין הפעילויות שאנשים עושים באינטרנט מחוץ לפייסבוק לבין הרשת החברתית עצמה. כך, למשל, מי שקורא ספר דיגיטלי ב-Kobo יוכל לשתף את חבריו בפייסבוק אילו ספרים הוא קורא עכשיו או סיים לקרוא. לדברי ריצ'רד פנר מ-Kobo, החברה רואה בספרים חוויה חברתית ומאמינה שזה מה שגם הלקוחות שלה רוצים. "אנחנו מאמינים שהמשתמשים רוצים לתקשר אחד עם השני", אמר פנר.

באפליקציית Foodspotting, למשל, אוהבי אוכל יוכלו לשתף את האהבה שלהם להמבורגרים מסוימים או פשוט לשתף את חבריהם בכך שהם ניסו את המנה החדשה במסעדה שכולם מדברים עליה לאחרונה. גולשים יוכלו להעלות תמונות של מנות שאכלו ולבחור את הפעולה עצמה: "ניסיתי את המנה הזאת" או "אהבתי את המנה הזאת".

מבחינת פרטיות, מסבירים הגורמים המעורבים בהשקת האפליקציות השונות, כי המשתמשים יצטרכו לתת הרשאה לכל אפליקציה לעשות שימוש במידע של הגולשים ובפעולות שהם עושים. באתר הסרטים Rotten Tomatoes מסבירים כי כל משתמש שמבצע פעולה באתר, כמו לכתוב ביקורת על סרט, יקבל תזכורת שפעולה זו תופיע גם בפרופיל הפייסבוק שלו. עם זאת, הגולשים יוכלו למחוק את הפעולה מתוך פייסבוק. דרך האפליקציה של Rotten Tomatoes הגולש יוכל לשתף אילו סרטים הוא ראה או רוצה לראות וללמוד מה חבריו מתכננים לראות.

הרעיון באפליקציות החברתיות החדשות הוא לשדרג את הטיימליין של פייסבוק, אותו פרופיל אישי שנכנס לאחרונה לשימוש בקרב גולשי הרשת החברתית ומציג בסדר כרונולוגי את הפעילות שלהם בפייסבוק. כך, פעולות כמו צפייה בסרטים, קריאת חדשות, בישול אוכל וכדומה ישולבו ישירות בתוך הטיימליין.

בפייסבוק ציינו אתמול כי הם הופתעו מהפעילויות שאנשים רוצים לשתף בפייסבוק. "כשהרשת הזו התחילה, הפרופילים היו קשורים לדברים שמארק התעניין בהם כשהוא היה בקולג' - מוזיקה, סרטים וספרים", אמר סמנכ"ל הטכנולוגיות של פייסבוק, ברט טיילור. לדברי מנהל מוצרי הפלטפורמה של פייסבוק, קארל סיוגרין, שמירה על הכושר היא פעילות שאנשים מתעניינים בה מאוד ובשלב הבדיקות של האפליקציות החדשות הוא גילה שהרבה מעובדי פייסבוק מעוניינים לשתף מידע על תרגילי הספורט והכושר שהם עושים דרך הטיימליין שלהם. השקת 60 האפליקציות אמש היא שלב נוסף, כאמור, באפליקציות החברתיות בפייסבוק לאחר שבספטמבר אשתקד הושקו מספר אפליקציות, בהן שיתופי פעולה עם חברות המוזיקה באינטרנט Pandora ו-Spotify.

לינק להוספת אפליקציות חברתיות לטיימליין בפייסבוק:

http://www.facebook.com/about/timeline/apps