התשלום לעד המדינה מוצדק

אם זה מה שצריך כדי לחשוף את השחיתות בהולילנד - התשלום לעד המדינה מוצדק

לשלם כסף לעד המדינה בפרשת הולילנד, ש.ד, הוא מהלך ראוי ונכון. הרבה פחות גרוע מחתימה על עסקת טיעון עם רוצח ואנס. עד מדינה הוא עד מדינה. חשוד או אשם, שבמקום לעשות דרכו לבית הכלא, בוחר למסור מידע על שותפיו לפשע. לכאורה.

לא נקי כפיים, לא צח כשלג. לא חביב הדור. אבל אם זו הסחורה שצריך להשתמש בה כדי לחשוף שחיתות ענקית ורחבה של שועי ארץ, ואם על הסחורה הזו צריך לשלם כסף ציבורי טוב - אז צריך לשלם.

כן, גם כאשר מדובר בכסף שהצדקנים, סנגוריהם ויח"צניהם יאמרו שאפשר היה לממן איתו ארוחות לעניים. רק לחשוב כמה עשרות שנים של ארוחות מזינות, כולל דיור, אפשר לממן משכר-הטרחה המשולם לעשרות עורכי הדין והיועצים, המעורבים מצד ההגנה בתיק הזה.

רדיפה אחר צדק עולה כסף. המדינה, כלומר הציבור, משלמת כסף כדי להחזיק שוטרים, חוקרים, פרקליטים. אז המסים שלנו גם משלמים כדי שאלה יוכלו להגיע, לפחות להתקרב, למידע שמעמיד לדין פושעים גדולים. כדי לנקות ולו מעט מערימות הלכלוך המזדקרות ממגדלי הולילנד, זה חשוב וקריטי לא פחות מתוספות לתקציב הביטחון, או מהעלאת שכר לחברי כנסת.

בוודאי ובוודאי כאשר החשודים המופיעים בכתב האישום הם דמויות מהוללות, מתוחכמות ומתחכמות: ראש ממשלה לשעבר, ראש עיריית ירושלים לשעבר, מנהל מינהל מקרקעי ישראל לשעבר, מהנדס עיר, אנשי עסקים ותיקים וידועים, שעשו את הונם מכספי ציבור ועוד.

ראוי וצודק

ש.ד אינו איש נעים, הוא לא אחד שאפשר, לא עכשיו, גם לא בעבר הפעיל שלו, לשים את הפנסיה אצלו. אפילו לא את דמי הכיס השבועיים של הילד. אם היה כזה, אז לא היה מגויס ולא היה מאמץ בחום את ג'וב נותן השוחד הראשי. אגב, האיש היה פעם בכיר בחברה גדולה, שהמדינה היה מעורבת בה ובכל מהלכיה.

לשלם לש.ד הידוע סכומים שיצטברו למיליוני שקלים, כדי שיפתח את הספרים השחורים שלו ואת הזכרונות האפלים שלו - וכך יחשוף התנהלות מכוערת של נבחרי ציבור, אלה שמרבית חייהם קיבלו לשליטתם את הכסף הגדול שלנו וגם את החיים שלנו, זה בסדר. זה ראוי. זה נכון, ובעיקר צודק.

יותר מזה, הגשת כתב האישום והמחיר ששולם עבורו יישארו מוצדקים גם אם המשפט יסתיים, בעוד הרבה שנים, בעונשים קלים בשל התמשכות ההליכים והזדקנותם של כוכביו, ואפילו בזיכוי מחמת הספק.