אינטל מכה התחזיות: 21% זינוק בהכנסות; 8.4% ברווח

(עדכון) - ענקית הטכנולוגיה הציגה רווח של כ-0.64 דולר למניה והכנסות של 13.89 מיליארד דולר ■ הקונצנזוס בשוק: 0.61 דולר למניה ו-13.7 מיליארד דולר בהתאמה

ענקית הטכנולוגיה אינטל דיווחה הלילה (ה') על דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי לשנת 2011, לאחר סיום המסחר בוול סטריט, כאשר היא מדווחת על רווח של כ-0.64 דולר למניה (או 3.4 מיליארד דולר בסך הכל) והכנסות של כ-13.89 מיליארד דולר. בכך, מכה החברה את תחזיות האנליסטים בוול סטריט בשורה העליונה והתחתונה כאחד.

לפי קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט, צפוייה הייתה אינטל להציג רווח רבעוני של כ-0.61 דולר למניה והכנסות בהיקף 13.7 מיליארד דולר. בתקופה המקבילה ב-2010, נזכיר, דיווחה אינטל על רווח נקי של 0.59 דולר למניה (או 3.2 מיליארד דולר בסך הכל) והכנסות של 11.46 מיליארד דולר - קרי, החברה הציגה שיפור של כ-8.4% בשורת הרווח ברבעון החולף ושל כ-21% בשורת ההכנסות.

אינטל מפרסמת דוחותיה על רקע שנה בה צופים האנליסטים שינויים כבירים בשוק המחשבים הפרטיים, אשר יידרשו התאמות לא קטנות מ"שחקניות" גדולות בשוק דוגמת אינטל ומיקרוסופט.

הסיפור האמיתי מבחינת אינטל, מעריכים בוול סטריט, צפוי להיות האולטרה-בוק - המחשב המתחרה של אינטל למקבוק-אייר של אפל, שאמור להציג יכולות עיבוד גבוהות יותר לצד ניידות וקלילות. מנגד, אנליסטים מבהירים כי כרגע המחיר של המוצר גבוה מדי בכל קנה מידה, בייחוד ביחס למוצר המתחרה של אפל.

"למרות שהמוצר עדיין נמכר במחיר גבוה יחסית, אנו מאמינים שהמוצר החדש המייצג קו של מוצרים דקים, קלי משקל, בעלי יכולת עיבוד גבוהה, ואורך סוללה יוכלו לשפר את היקף המכירות של אינטל ולסייע לה לחדור לשוק הטאבלטים", כתב פיליפ ווינסלו מקרדיט סוויס, לקראת הדוחות.

גם בברקליס, האנליסט סי.ג'יי מויז סבור כי לקטגוריית האולטרה-בוקים יש את הפוטנציאל להשתלט על שוק המחשבים הפרטיים הניידים, באומרו כי "האולטרה בוק בהחלט צובק מומנטום, אבל עדיין לא ברור איזה קצב צמיחה הוא יציג וכמה יצליח להדוף את מתחריו".