"סוכנות דירוג אשראי אירופית תוקם בחודשים הקרובים"

איש עסקים גרמני מתכוון להקים סוכנות דירוג אשראי שתתחרה בסוכנויות הקיימות ■ הוא מציע שהסוכנות הקיימת תהיה אחראית מבחינה משפטית על הניתוחים שלה

התוכניות להקמת סוכנות דירוג אשראי אירופית ושתתחרה בסוכנות דירוג האשראי הקיימות S&P, מודי'ס ופיץ' נמצאות בשלבים מתקדמים ומוסד פרטי שיעסוק בנושא יתחיל את עבודתו כבר במחצית הראשונה של 2012, כך טוען איש העסקים הגרמני רונלד ברגר בראיון לעיתון איטלקי.

המייסד של חברת ייעוץ הנושאת את שמו, אמר במהלך הראיון שנתן לעיתון האיטלקי "קוררה דלה סרה" שהוא מקווה שארגון פרטי חדש ללא כוונת רווח, יוקם כבר במהלך החודשים הראושנים של השנה. כבר תקופה ארוכה שברגר מנסה להפעיל לחץ על ממשלות באירופה להקמת מוסד שכזה, והוא מקווה שהוא בעצמו יצליח להקים אותו.

"המודל המוצע הוא שהסוכנות שתוקם תקבל תשלומים מהלקוחות שלה שיבקשו ממנה לבצע הערכות סיכון לאשראי של מדינות וחברות. לסוכנות לא תהיה תלות פוליטית או כל תלות אחרת כך שההערכות שלה יהיו אובייקטיביות לחלוטין", אמר ברגר בראיון.

בנוסף, השותף של ברגר בקידום הרעיון, מרקוס קראל, טוען שהסוכנות שתוקם תציע משהו שלסוכניות האחרות אין, והוא שהסוכנות תקח אחריות על הניתוחים שלה. "כעת הניתוחים של סוכניות הדירוג, מבחינה משפטית, מוגדרות כדעות בלבד והם פטורים מכל אחריות משפטית", אמר קראל בראיון לעיתון גרמני.

במילים אחרות, הלקוחות של החברה יוכלו לתבוע את החברה במידה והיא לא טועה בניתוחים שלה, וזה ייתן מוטיבציה לסוכנות לבצע "ניתוחים יותר מדוייקים", על פי דבריו של קראל. סוכניות הדירוג נמצאות בתקופה האחרונה תחת מתקפה מצד הרבה מדינות ברחבי העולם על כך שהם מורידים את דירוגי האשראי של המדינות בצורה נחפזת למדי.