יו"ר קרן המטבע מזהירה מ"יותר מדי תוכניות צנע"

לגארד הצטרפה לקריאה של מספר ראשי ארגונים ופיננסים בקריאה לראשי המדינות להימנע מיישום יותר מדי תוכניות צנע ■ הקריאה באה על רק הפורום הכלכלי העולמי שיתקיים בשבוע הקרוב

יושבת ראש קרן המטבע הינלאומית כריסטין לגארד הצטרפה לאזהרה שהשמיעו ראשי ארגונים מסחריים ופיננסים ברחבי העולם, למנהיגי העולם הבאים לפורום הכלכלי העולמי בדאבוס בשבוע הקרוב, בנוגע ליישום תוכניות צנע. לגארד הזהירה מכך שיישום של יותר מדי תוכניות צנע עלול לפגוע בצורה קשה בצמיחה המקומית וגם בצמיחה העולמית.

"העולם ניצב בפני אתגרים משמעותיים ודחופים שפוגעים משמעותית באפיקי הצמיחה של העולם", אמרה לגארד. "אנחנו מודאגים מהתכווצות בכלכלה העולמית, העליה במפלס האי-וודאות בנוגע לעתיד הכלכלה כמו כן לגבי העלייה באחוזי האבטלה במספר מדינות בעולם".

בעוד שעל מנהיגי אירופה מוטלת החובה למנוע את התפשטות משבר החוב למדינות נוספות באירופה ולעבוד על החזרת אמון המשקיעים ביבשת על מנת לפתור את משבר החוב, הם צריכים גם להנהיג איחוד פיסקאלי על מנת להגדיל ולא להקטין את אפיקי הצמיחה, נאמר בהודעה של לגארד.

מנהיגי מדינות העולם ייפגשו החל מה-25 בינואר בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשוויץ. המפגש השנה באה על רקע הודעת הבנק העולמי בשבוע שעבר שהוא חותך את תחזית הצמיחה העולמית, בטענה שהמיתון שבאירופה עלול לפגוע בצמיחה של המדינות המתפתחות.