הציבור חוזר לבורסה: שבוע שלישי של גיוסים בקרנות

מיטב: בסיכום שבועי רשמו הקרנות המסורתיות גיוס נוסף של כ-310 מיליון שקל ומראשית השנה הזרימו אליהן המשקיעים סכום גבוה של כ-1.4 מיליארד שקל

שבוע שלישי רצוף של גיוסים בתעשיית קרנות הנאמנות מוביל אותן לציין את רצף הגיוסים הגבוה ביותר מאז ינואר 2011, בדיוק לפני שנה. בסיכום שבועי רשמו הקרנות המסורתיות גיוס נוסף של כ-310 מיליון שקל ומראשית השנה הזרימו אליהן המשקיעים סכום גבוה של כ-1.4 מיליארד שקל, כספים שממשיכים להיות מופנים לקרנות בעלות מאפייני סיכון נמוכים: קרנות שקליות (כ-600 מיליון שקל), בדגש על קרנות מק"מ יחיד, וקרנות אג"ח מדינה (600 מיליון שקל), בדגש על קרנות ללא חשיפה למניות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב.

מדדי המניות בישראל ובעולם נהנו בשבוע שעבר מעליות שערים קלות שנעו בין עלייה של כ-0.7% במדדי ת"א 25, 75 ו-100 לבין עלייה של כ-1.8% במדד יתר 50. פתיחת השבוע עמדה עדיין בסימן הורדת הדירוג ע"י חברת P&S לשורת מדינות אירופאיות, ובראשן צרפת, אך עם התקדמות השבוע נרשמה רגיעה וחזרה למסלול העליות.

בסיכום שבועי רשמו הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) פדיון קל של כ-10 מיליון שקל, שמקורו בעיקר בראשית השבוע, כאשר בסיכום מתחילת השנה הקרנות המנייתיות עדיין בטריטוריה החיובית עם גיוס של כ-50 מיליון שקל.

קרנות אג"ח חברות וכללי עם מגמות פנימיות הפוכות: גיוס לקרנות הקונצרניות (120 מיליון שקל) ופדיונות מקרנות אג"ח כללי (95 מיליון שקל).

קרנות אג"ח מדינה, לאחר גיוס שבועי של כ-180 מיליון שקל, עומדות נכון לעכשיו, בראש המגייסות מראשית השנה עם גיוס של כ-600 מיליון שקל.

בחלק השקלי, רשמו הקרנות השקליות גיוס של כ-100 מיליון שקל - הנמוך ביותר החודש, ומנגד הקרנות הכספיות גייסו כ-70 מיליון שקל, בזכות גיוס חריג של מעל 500 מיליון שקל בראשית השבוע ע"י חברה גדולה.

במיטב מציינים כי תעשיית קרנות הנאמנות מנהלת נכון להיום כ-145.3 מיליארד שקל.