לא תאמינו: איזה פיצוי מוצע לניצולי ה"קוסטה קונקורדיה"?

קרניבל קרוז מציעה 30% הנחה בהפלגות עתידיות בספינותיה לנוסעי ה"קוסטה קונקורדיה" שטבעה ■ אחד מהניצולים ל"דיילי טלגרף": "מדובר בהצעה מעליבה"

חברת קרניבל קרוז מציעה הנחה של 30% בהפלגות עתידיות בספינותיה לנוסעי ה"קוסטה קונקורדיה" שטבעה מול חופי איטליה לפני 9 ימים. בהפלגה הטרגית טבעו למוות 12 מנוסעי הספינה, ועוד 20 עדיין מוגדרים נעדרים.

אחד מהניצולים, נוסע בריטי, אמר ל"דיילי טלגרף" כי מדובר ב"הצעה מעליבה".

בניסיון לסייע לניצולים מתקשרים גורמים בקרניבל קרוז לניצולים כדי לברר אם הם סובלים מסיוטים או נדודי שינה. פסיכולוג תיאר את הפעילות הזו ככזו ש"עלולה להזיק יותר מאשר להועיל".

עוד דווח כי קרניבל קרוז שלחה לניצולים מכתבים ובהם מוסבר כיצד ניתן לדרוש פיצוי למטענם שטבע עם הספינה והחזר כספי מלא עבור ההפלגה שהסתיימה בצורה טרגית.

ביום שישי דווח כי חברת קרניבל, שבבעלותה נמצאת ה"קוסטה קונקורדייה", עצרה את כל פעילות הפרסום של קרניבל קרוז והודיעה על בחינת נהלי הבטיחות בשל אסון הספינה "קוסטה קונקורדייה" בשבוע שעבר. קרניבל השעתה בינתיים את הפרסום בטלוויזיה וברשת האינטרנט, כך הודיע (ו') דובר החברה.

קרניבל קרוז המתינה כשבוע לפני שקיבלה החלטה לעצור את הפרסום לעת עתה, אחרי שהספינה הנושאת על סיפונה 4,200 נופשים ואנשי צוות החלה לשקוע.

התזמון הוא גרוע ביותר לחברת קרניבל, שכן זוהי תקופה שמתאפיינת בביקוש ובהזמנות רבות בתעשיית הקרוז. בסיס החברה ממוקם במיאמי שבארה"ב. לאחרונה הגבירה החברה את הפרסום בטלוויזיה לשיוט בספינותיה.

כעת החברה מתכוונת לנהל תחקיר ולבדוק את נהלי הבטיחות בספינה וצפויה להביא מומחים חיצוניים למטרה זו. "טרגדיה זו ערערה את נהלי הבטיחות שלנו", אמר יו"ר ומנכ"ל החברה, מיקי אריסון. "המטרה היא להבטיח כי אירוע מעין זה לא יחזור בשנית".

עוד לפני כן נמתחה בשבוע שעבר ביקורת קשה על אריסון בעקבות אופן טיפולו באסון הטביעה באיטליה. "מיקי אריסון, שהרים את חברת הספנות להכנסות של יותר מ-16 מיליארד דולר בשנה, מתמודד עם התאונה החמורה ממיאמי, יותר מ-8,000 ק"מ מאזור הטביעה", נכתב בכתבה שפורסמה בבלומברג.