גוטליב: 11 מקרי מוות אולי קשורים לגילניה; טבע תזנק 26%

האנליסטית נתלי גוטליב: לא צפוי מהלך דרמטי כמו הוראה על הסרה מהמדפים של תרופת הגילניה, אך ההשפעה על טבע חיובית

החדשות הרעות סביב תרופת הגילניה של נוברטיס הן חיוביות לטבע , והמניה בדרך ל-58 דולר - כך מעריכה האנליסטית נתלי גוטליב מבית ההשקעות IBI, בסקירה שהוציאה היום (א') ללקוחותיו בעקבות הדיווחים בסוף השבוע על בחינה מחדש של הגילניה.

הגילניה היא תרופה לטיפול בטרשת נפוצה הניתנת בבליעה, והיא סומנה כמתחרה לקופקסון, תרופת הדגל של טבע. 11 מקרי מוות שאולי קשורים לגילניה התגלו עד כה ובאירופה החליטו רשויות הבריאות לחקור את הנושא לעומק.

"כל מקרי המוות שדווחו נבעו מבעיות לב", כותבת גוטליב. "נזכיר כי אחת מתופעות הלוואי הידועות בשימוש בגילניה היא האטת קצב הלב והפרעה לקצב הלב הרגיל. באירופה ממליצים לרופאים שכן מחליטים לרשום גילניה להחמיר בבדיקות המעקב, ולהוסיף לבדיקת הא.ק.ג שנדרשת לאחר מתן המינון הראשון, גם ביצוע א.ק.ג לפני מתן המינון הראשון, וכן על ביצוע בדיקת לחץ דם מדי שעה לאחר מתן המינון הראשון ולמשך 6 השעות הראשונות".

התרופה עדיין לא הורדה מהמדפים באירופה ובארה"ב, אך תוצאות הבדיקות באירופה צפויות בחודש מארס. "בינתיים", כותבת גוטליב, "אנו מניחים כי מאחר וכבר הנחו על החמרה בבדיקות המעקב (ביצוע בדיקות נוספות לפני ואחרי מתן מינון ראשון) - לא צפוי מהלך דרמטי כמו הוראה על הסרה מהמדפים. אנו מניחים כי דרישות המעקב המחמירות יישארו בעינם. עדיין קיימת האפשרות כי הבדיקות יראו כי אין שום קשר בין מקרי המוות שדווחו לשימוש בגילניה".

בשורה תחתונה, גוטליב מעריכה כי מדובר בחדשות טובות לטבע, שכן חולים חדשים שצריכים לבחור את הטיפול המתאים עשויים להעדיף תרופות אחרות - ובכללן הקופקסון, לפי גוטליב, גם רופאים שיידרשו להמליץ על תרופה "יעדיפו להמליץ על התרופות המאושרות לטיפול בטרשת נפוצה עם פרופיל בטיחותי נקי יותר, ביניהם הקופקסון של טבע, עם נתח השוק הגדול ביותר".