נוקיה E6 - סמארטפון לא רלוונטי

ה-E6 הוא מכשיר שהיה יכול להיחשב לנחמד אולי לפני שנתיים-שלוש, אבל היום - עם כמות האפליקציות הקיימת בו והבעיות שהחברה סוחבת במשך שנים - אנחנו לא רואים סיבה לבחור בו

קטגוריית הסמארטפונים מבוססי מקלדת בישראל דלה מאוד, ובסופו של דבר מתרכזת בעיקר במכשירי בלקברי של RIM. לאחרונה השיקה נוקיה בישראל את דגם E6, שהוא ממשיך דרכו של E72. החידוש העיקרי במכשיר הזה הוא מסך מגע והתבגרות של מערכת ההפעלה שעומדת לסיים את חייה בשנים הקרובות - סימביאן.

ממשק ומסך: ה-E6 מגיע עם סימביאן בגרסת Anna. השיפורים בממשק ובהפעלה של הטלפון קשורים למסך המגע, המגיע בגודל 2.46 אינץ' ומציע 4 עמודי בית, המאפשרים להציב עליהם אייקונים רבים וגם ווידג'טים (מיני יישומים), כמו גישה לאנשי קשר מעודפים ונגן מוזיקה. מסכי הבית מאפשרים גישה קלה באמצעות מגע לפרופילים של המכשיר, שעון מעורר או אמצעי התקשורת (בלוטות' ואינטרנט אלחוטי).

הבעיה היא ששאר הדברים במכשיר הזה לא כל כך פשוטים ונוקיה סוחבת לדגם הזה בעיות ממכשירי עבר. הצצה ברשימת הבאגים שסלקום מצרפת למכשיר, ודאי לא תשמח את המתעניינים. סלקום למשל מציינת שלעיתים רחוקות המסך לא ידלק בקבלת שיחה (אז צריך לענות דרך הכפתורים), המכשיר עלול לאתחל את עצמו פתאום.

מייל: אחת הבעיות הוא המייל, לפחות בדיקה שביצענו עם ג'ימייל. המייל אכן מסתנכרן עם ה-E6, אבל לפעמים האחזור של כל הודעה הוא איטי ובמקרים מסוימים המכשיר לא מצליח להוריד מיילים ואז צריך לכבות ולהדליק אותו מחדש. למשתמשים באופן קבוע באנשי הקשר וביומן של ג'ימייל, אין דרך פשוטה במכשיר לבצע את החיבור הזה. זה מפתיע לאור העובדה שהמתחרות המובילות בתחום, כמו אייפון, בלקברי ואנדרואיד למשל, מאפשרות את החיבור הזה ללא בעיה.

אפליקציות: אחד הדברים שצרכנים רוצים למצוא בסמארטפון שלהם הוא מגוון גדול של אפליקציות. ה-E6 לא נותן פתרון טוב במקרה הזה. כמות האפליקציות בחנות OVI מצומצמת לעומת האייפון והאנדרואיד, מה שאומר שלקוח שינסה לעבור מאחד המכשירים האלו לדגם הזה, לא יהיה יותר מדי מרוצה.

עדכון: כאמור, מערכת ההפעלה ב-E6 היא סימביאן אנה, שאמורה לקבל עדכון בחודש פברואר לגרסה "נוקיה בל" בעולם. לארץ היא אמורה להגיע בחודשים פברואר-מרץ.

עיצוב: היחידה שבדקנו הגיעה במראה שחור אלגנטי, שקצת מזכיר את מכשירי הבלקברי. הטלפון הזה עשוי בצד האחורי שלו ממתכת שנותנת תחושה שלא מדובר בעוד סמארטפון פלסטיקי שישבר מהר.

מצלמה: 8 מגה פיקסל ופלאש. תוצאות הצילום טובות, אבל היעדר פוקוס אוטומטי מקשה להוציא תוצאות מוצלחות.

בשורה התחתונה: ה-E6 הוא מכשיר שהיה יכול להיחשב לנחמד אולי לפני שנתיים-שלוש, אבל היום - עם כמות האפליקציות הקיימת בו והבעיות שהחברה סוחבת במשך שנים - אנחנו לא רואים סיבה, שלקוח שרוצה סמארטפון עם מקלדת, לא יבחר בדגם כמו הבולד 9900 של בלקברי.

מחיר: אתר סלקום ורשת אורנג' - 3,200 שקל (89 שקל ב-36 תשלומים).

ציון: 6.

לצפייה בסרטון באתר פליקס

לצפייה בסרטונים הכי נצפים באתר פליקס