גולדמן זאקס מציג: 4 סיבות להיות שוריים כעת על השוק

ג'ים אוניל, יו"ר גולדמן זאקס, נתמך בנתוני המאקרו החיוביים בשוק הדיור והאבטלה - ומעריך כי נתוני הצמיחה שיתפרסמו השבוע בארה"ב, עוד יפתיעו לטובה

אופטימיים בזכות הראלי שניצת בשווקים מתחילת שנת 2012? לדעתו של יו"ר גולדמן זאקס, ג'ים אוניל, יש לכם סיבה טובה להרגיש כך. אוניל מפרסם היום (א') מאמר לקראת פרסום האומדן הראשון לצמיחת התמ"ג בארה"ב, ברבעון הרביעי של 2011. אוניל מעריך כי יש לצפות לנתון טוב יותר מאשר מוערך שיתפרסם על ידי קונצנזוס האנליסטים בשוק - שצופים צמיחה של 3.1% ברבעון - ומציין מספר סיבות לאופטימיות באשר לכלכלת ארה"ב.

"שוחחתי עם לא מעט אנשים עם נקודות מבט שונות על השוק, ובראייתי ההתאוששות של ארה"ב תהיה חזקה יותר מאשר רבים מאמינים", כתבים אוניל במזכר ללקוחות גולדמן זאקס. "הצניחה בנתוני האבטלה מזה מספר חודשים ונתוני מאקרו משופרים בשוק הדיור מצביעים על המשך מגמת ההתאוששות - גם בשבוע החולף".

לדברי אוניל, שילוב נתוני המאקרו יחד עם המצב הכללי של המערכת הפיננסית והעסקים בארה"ב, מציגים תמונה כוללת הרומזת כי המצב בארה"ב עשוי להשתפר. כך, מציין יו"ר גולדמן 4 סיבות מרכזיות לתימוכין בטענותיו:

■ עלייה בשיעור ההלוואות של הבנקים המסחריים לציבור והאחד לשני, כפי שעולה מתוצאות הבנקים הגדולים בוול סטריט - אשר חלקם דיווחו על תוצאותיהם הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2011, בשבוע החולף.

■ שינוי "מצב הרוח" בשוק הדיור האמריקני, עם נתוני התחלות ואישור בנייה משופרים, כמו גם עלייה בביקושים למשכנתאות.

■ המרווחים בסקטור הייצור בארה"ב נעשים גדולים יותר, כאשר מתגברות העדויות לשיפור התחרותיות בתחום.

■ לבסוף, הדיבורים על עלייה בעתודות ייצור האנרגיה של ארה"ב - גם הם מוסיפים לסנטימנט החיובי בקרב הכלכלנים והמשקיעים במדינה.