היועמ"ש נלחם בפלישה לקרקעות מדינה: יקים צוות לנושא

יילחם בתופעת הפלישה לקרקעות הציבור בידי גורמים עברייניים באמצעות צוות שיעסוק בדרכי ההתמודדות עם הנושא ■ הצוות יגיש המלצות לווינשטיין תוך 45 יום

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, יילחם בתופעת הפלישה לקרקעות הציבור בידי גורמים עברייניים באמצעות צוות שיעסוק בדרכי ההתמודדות עם הנושא, כיעד אסטרטגי בהובלת רשויות המדינה.

לא אחת מדווח מינהל מקרקעי ישראל על מבצעי פינוי פולשים שהושלמו בהצלחה. במקרים מסוימים נוכחותו של פולש לקרקעות מינהל מונעת את קיומם הסדיר של מכרזים בקרקע, ולעתים נאלצים הזוכים במרכזים לפנות את הפולשים בעצמם לאחר זכייתם במכרז.

בהודעת משרד המשפטים נכתב כי וינשטיין סבור כי מקרקעי המדינה הם משאב ציבורי מוגבל, שבניהולם יש להקפיד על אמות-מידה שוויוניות ועל עקרונות הצדק החלוקתי.

קרקעות המדינה הופכות ליעד להפרת החוק ובפרט יעד לפלישה על-ידי גורמים עברייניים לצורך ניצול הקרקע למטרה שלא יועדה לה, בעיקר בשל הקלות שבה נעשות פלישות אלה והקושי לפקח באופן אינטנסיבי על כלל מקרקעי הציבור.

בראש הצוות שיבחן את הטיפול בנושא תעמוד המשנה לפרקליט המדינה (אזרחי), אורית סון. בין שאר החברים בצוות יהיו מנהל המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה, חובב ארצי; מנהלת היחידה לתביעות ומיקור חוץ בפרקליטות המדינה, אורית קוטב; ראש זרוע מקרקעין ביחידה למאבק בפשיעה הכלכלית של משטרת ישראל, נצ"מ אלון גרוסמן; היועץ המשפטי של המינהל, יעקב קוינט; היועץ המשפטי של משרד הפנים, יהודה זמרת; וארז קמיניץ ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד הפשטים.

הצוות יצטרך להגיש את המלצותיו לווינשטיין בתוך 45 יום.