ספיץ' מודולס במו"מ למיזוג לשלד בורסאי

החברה הישראלית מפתחת אפליקציה לזיהוי קולי בכמה שפות ■ המנכ"ל ל"גלובס" בחודש שעבר: "פיתחנו את השיטה מאפס, לא רכשנו אף חברה"

מגמת המיזוגים לשלד בורסאי הפכה לשיטה המועדפת להגעה לבורסה של חברות ביומד, וכעת היא מגיעה גם אל חברות האינטרנט. ל"גלובס" נודע כי חברת Speech Moduls, שפיתחה אפליקציה לחיפוש קולי במגוון שפות, נמצאת במו"מ למיזוג לשלד בורסאי. החברה סירבה להגיב לידיעה.

ספיץ' מודולס מציעה מערכת שיושבת על הסמארטפון כאפליקציה, ומאפשרת למשתמש לדבר איתה בצורה חופשית. בכתבה שפורסמה ב"גלובס" לפני כחודש אמר יו"ר החברה, אילן פלדמן כי "המערכת שלנו כוללת אוצר מילים עצום והיא מאפשרת דיבור רציף. פיתחנו מנוע זיהוי דיבור מאפס. כל השיטה כאן היא שלנו, ולא רכשנו אף חברה בשביל המוצר".

המערכת של החברה כוללת זיהוי של דיבור רציף וספונטני והיא לא תלויה בדובר. כלומר, היא יכולה לפעול על קול של כל משתמש ללא הגדרה מראש. כיום החברה עובדת על פרויקט שישמש את המערכת הרפואית בישראל, ויאפשר לרופאים לבצע הקלדה בקול של בדיקות שונות. בראיון ל"גלובס" בחודש שעבר אמר פלדמן כי, "המערכת שלנו זולה יותר מקלדנית שמפענחת הקלטה של רופא, כך שהמוצר שלנו חוסך בכוח אדם ובכסף".

ספיץ' מודולס כבר מוכרת את המוצר הרפואי שלה במודל תשלום שנתי של כמה אלפי דולרים לקופות חולים ובתי חולים בארץ.

החברה הוקמה ב-2007, והיא מעסיקה 26 עובדים בפארק המדע ברחובות וכן כמה סוכנים בברזיל. עד כה היא גייסה 14.5 מיליון דולר ממנכ"ל החברה, עובד צפניה, מהמדען הראשי, מאנדרו גראט ומ-SIIRD - קרן מחקר ופיתוח תעשייתי סינגפורית-ישראלית.

החברה מסרה ל"גלובס" בחודש שעבר כי היא נמצאת בסבב גיוס שבו היא מקווה להשיג כ-12 מיליון דולר. התוכנית הזו צפויה להמשיך במקביל למו"מ על הפיכתה של החברה לציבורית.

להגיע לרדאר של הגדולות

תחום זיהוי הדיבור נחשב לוותיק מאוד בתעשיית המחשבים, וכבר הניב תקוות ואכזבות רבות. באחרונה התחום מתעורר שוב בשל השיפור בטכנולוגיה. אחת היכולות שהחברה מציעה היא תמלול של הודעות מהתא הקולי, שירות שיהיה זמין גם בעברית.

לחברה יש אפליקציות פועלות בפורטוגזית, ובקרוב יהיו גם באנגלית, ספרדית ומנדרינית. בחברה עובדים על פיתוח האפליקציה בעברית, בשם הזמני S-Peech, שאמורה לצאת לשוק בתחילת השנה. האפליקציה תאפשר הכתבה של טקסטים ושימוש בהם לצורך שליחה במייל או הודעות סמס, פייסבוק, טוויטר, חיפוש בגוגל והעתקה והדבקה של הטקסט לכל יישום אחר.

האפליקציה תהיה חינמית, ומודל החברה מבוסס פרסומות. בשלב הראשון השירות יוצע למשתמשי אנדרואיד ואייפון, ולאחר מכן גם למכשירי בלקברי. אם המוצר של ספיץ' מודולס יעבוד בצורה טובה בשפות הללו, לחברה יש סיכוי טוב לבלוט ולהגיע לרדאר של חברות הטכנולוגיה הגדולות, שאולי ירצו לרכוש אותה.

בשיחה עם "גלובס" מלפני כחודש אמר פלדמן כי אינו פוסל רכישה, אם כי הוא מעדיף חברה שתעמוד על הרגליים בעצמה. תחום זיהוי הקול רווי רכישות בימים אלה, בעיקר על-ידי חברת Nuance, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 8.7 מיליארד דולר. נראה כי התעוררות הרכישות בתחום היא שגירתה את העניין של בעלי השלד, שמקווים לאקזיט מהיר, שלא כמו בתחומים המסורתיים שבהם הם פעילים - נדל"ן, ביומד או נפט.