פסגות מתנגד להצעת הרכש של אפריקה לנגב

מחיר מניית חברת המוצרים לבית זינק בשבוע האחרון ב-12.5%, ועבר את המחיר של ההצעה

המוסדיים המחזיקים במניות נגב קרמיקה, צפויים להתנגד להצעה שהגישה החברה-האם, אפריקה תעשיות, לרכישת מניות הציבור בחברה - כך נודע ל"גלובס". אפריקה תעשיות, מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, מחזיקה ב-90% ממניות נגב קרמיקה, ואילו בית ההשקעות פסגות, המתנגד להצעת הרכש, מחזיק ב-3.75% באמצעות קופות הגמל וקרנות הנאמנות שלו.

ביום ראשון שעבר פרסמה אפריקה תעשיות את ההצעה למניות נגב קרמיקה במחיר של 23 שקל למניה (פרמיה של כ-6% באותו יום) בעלות כוללת של 30.3 מיליון שקל. המועד האחרון להיענות להצעה הוא 30 בינואר (יום שני הבא). דובר פסגות, שלומי שפר, מסר כי "בית ההשקעות מתנגד להצעה, ובמידה שלא יהיה שיפור לא ייענה לה". ככל הנראה, משקיעים נוספים מעריכים שאפריקה ישראל תיאלץ לשפר את ההצעה, וכך המניה זינקה בתוך שבוע בלבד ב-12.5%, למחיר של 24 שקל - גבוה ממחיר הצעת הרכש.

נזכיר כי כבר בדצמבר 2010 ניסתה אפריקה תעשיות למחוק את נגב קרמיקה מהמסחר, באמצעות הצעת רכש במחיר של 18.3 שקל למניה, אך בעלי המניות דחו אז את ההצעה. במהלך השנה החולפת הגדילה אפריקה ישראל תעשיות את החזקותיה במניות החברה, מ-75% ל-90%, במספר רכישות שביצעה, בין השאר באמצעות רכישת החזקות מידי הראל השקעות ומנורה-מבטחים לפי מחיר דומה לזה שהיא מציעה כעת לציבור.

שיפור בתוצאות

נגב קרמיקה, שבניהולו של אבי מוטולה, מציגה שיפור בתוצאותיה זה מספר רבעונים, בזכות צמיחה אורגנית ורכישות שביצעה במהלך 2011. החברה מספקת חומרים לעיצוב הבית ומייבאת ומשווקת מותגים באמצעות 17 חנויות ובהפצה ארצית לסוחרים ופרויקטים. בתשעת החודשים הראשונים של 2011 זינקו רווחי נגב ב-40% ל-28.3 מיליון שקל, לאחר שההכנסות עלו ב-26.6% ל-515 מיליון שקל.