משה גאון מנסה להרגיע את מחזיקי האג"ח של גאון אחזקות

בעלת השליטה ברשת אייס מכנסת את המחזיקים על רקע הצניחה במחיר האג"ח, הנסחרות כעת בתשואה של כ-35% ■ גאון אחזקות: "לא צופים קשיים בפירעון האג"ח במועדן"

פחות משבוע לאחר קריסת רשת ה"עשה זאת בעצמך" אייס אוטו דיפו, גוברים החששות בקרב מחזיקי האג"ח של בעלת השליטה ברשת, גאון אחזקות של משה גאון. החששות הללו באו לידי ביטוי בימים האחרונים בירידה של 7% באג"ח, שכעת התשואה עליה עומדת על כ-35%.

סך התחייבויות האג"ח של גאון אחזקות עומדות על כ-167 מיליון שקל, כשהתשלום הבא, בהיקף של כ-44 מיליון שקל, צפוי בסוף מאי.

בגאון אחזקות ערים לחששות המשקיעים, והיום זימנה החברה אסיפת מחזיקי אג"ח לסוף החודש, בה יציגו ראשי חברת ההשקעות עדכון לגבי מצב הקבוצה, הפועלת בתחומי תשתיות המים, הפיננסים והקמעונאות. מניית גאון אחזקות צנחה בשנה האחרונה בכ-35% והיא משקפת כעת שווי של 87 מיליון שקל לחברה - כרבע מהשווי לפיו הונפקה בשנת 2007.

מגאון אחזקות נמסר היום כי "האסיפה מתכנסת לבקשת מחזיקי האג"ח, במטרה לעדכן אותם בעקבות האירועים באייס. מנכ"ל גאון אחזקות יציג תחזית לעמידת החברה בפירעון האג"ח במועדים הצפויים. החברה לא צופה קשיים בפירעון האג"ח במועדן".

בחודשים האחרונים פועלת גאון אחזקות למימוש נכסים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

בשבוע שעבר אישר ביהמ"ש את כניסתה של רשת אייס להקפאת הליכים, בגין חובות בהיקף כולל של כ-450 מיליון שקל - מהם 83 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. עוד קודם לכן התבטאה ההרעה בתוצאות הרשת בדוחותיה של גאון, שהציגה הפסד של 66.6 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2011, בעיקר בשל מחיקת השקעה והפסדי אקוויטי ברשת אייס. גאון אחזקות מחזיקה בגרעין השליטה של אייס לצד שלמה זבידה.