WIRED: כולנו שפני ניסיונות בריאים. ומאושרים?

דיווח מוועידת הטכנולוגיה והאינטרנט DLD, במינכן, גרמניה לפי תומס גואז, אם ניתן לאמצעים טכנולוגים לעקוב אחרינו גם בשעות השינה, תזרום כמות אדירה של מידע התנהגותי שתוביל את הדרך לשורה של שיפורים בחיינו

תומס גואז, עורך בפועל במגזין הטכנולוגיה Wired, חדל להיות עיתונאי מהשורה כאשר, לאחר עשור של דיווחים טכנולוגיים, חזר לאוניברסיטת ברקלי לקטוף מאסטר בבריאות הציבור. מאז גואז הוא קצת פחות עיתונאי - והרבה יותר שליח בשורה. והבשורה, על פי גואז, היא שהבריאות הציבורית עשויה לקפוץ כמה גרמי מדרגות בבת אחת, אם רק ניכנע סוף סוף לטכנולוגיה ולמה שהיא מאפשרת כיום.

לפי גואז, אם ניתן לאמצעים טכנולוגים לעקוב אחרינו בכל שעות היממה, גם בשעות השינה כמובן, תזרום כמות אדירה של מידע התנהגותי שתוביל את הדרך לשורה של שיפורים משמעותיים בחיינו, בהם גמילה מהתמכרויות כמו עישון ואלכוהול - אך גם בכיוונים חיוביים יותר, כמו שיפור יכולתנו בתחביבים שונים ושמירה על עתיד הכדור שבו אנו חיים. למעשה, טוען גואז, כולנו נעקבים כבר כיום ובחמש דרכים לפחות - באמצעות הסמארטפונים שהולכים איתנו לכל מקום.

בהרצאה מרתקת שנשא בפתיחת כנס DLD במינכן, סקר גואז כמה סטארט-אפים שכבר החלו לייצר מוצרי מעקב כאלה. למשל, צמיד המנטר שינה ושולח מידע שיכול לפתור את בעיות השינה שלכם ושל אנשים אחרים. או, מדהים אף יותר, מוניטור פשוט לכאורה שמחובר לשקעי החשמל בבית, ומתרגם לדולרים את החשמל שאתם צורכים. כשתראו את התנור החשמלי רץ בדולרים, אולי תכבו אותו מדי פעם... סטארט אפ נוסף ייצר כרטיסים דיגיטליים צבעוניים, עם איורים חביבים שמראים כינור, כדור וכולי. אם תיקחו ליד כינור בקרבת הכרטיס הנכון, תגלו שיש לכם מאמן צמוד שעוקב אחרי תנועותיכם ונגינתכם - ומשפר אותה בזמן אמת!

יותר ממחצית השעה דיבר גואז - ואף מלה לא על אובדן פרטיות. ככה זה היום. מארק צוקרבג התחיל "במצווה" עם פייסבוק - והעתיד רק נראה יותר ויותר חשוף.