קרן נויבך קיבלה את אות זכויות האדם ע"ש אמיל גרינצוויג

הנימוק: "על רקע ההתקפות מצד הכנסת על חופש הביטוי וחופש העיתונות, בולטים לטובה קולה הייחודי של נויבך והתעקשותה להמשיך ולעסוק בנושאים חברתיים"

מקבלי אות זכויות האדם ע"ש אמיל גרינצוויג לשנת 2011 הם העיתונאית קרן נויבך, ארגון העובדים "כוח לעובדים" ועו"ד תמר פלג-שריק מהמוקד להגנת הפרט, שקיבלה אות על מפעל חיים.

אות זכויות האדם ע"ש אמיל גרינצוויג מוענק מדי שנה מטעם האגודה לזכויות האזרח, לאדם או לארגון שתרמו תרומה יוצאת דופן למען זכויות האדם בישראל.

בנימוקי להענקת הפרס לנויבך כתבו חברי ועדת אות זכויות האדם ע"ש אמיל גרינצוויג, הכוללת את פרופ' רות הלפרין קדרי, פרופ' מיכאיל קרייני ופרופ' יוסי יונה, כי "על רקע ההתקפות מצד הכנסת על חופש הביטוי וחופש העיתונות, ועל רקע רוחות ההשתקה המנשבות במסדרונות כלי התקשורת, בולטים במיוחד לטובה קולה הייחודי של נויבך כעיתונאית וכאישה והתעקשותה להמשיך ולעסוק בנושאים חברתיים".

"בעבודתה העיתונאית קרן נויבך יוצרת, כשם תוכניתה, סדר יום חדש: היא מציבה מדי יום במרכז השיח התקשורתי את הבעיות החברתיות המבניות בישראל. נויבך מעלה סוגיות חברתיות-כלכליות המשפיעות על כלל אזרחי המדינה, וגם כאלה הפוגעות בקבוצות שוליים ועוני, וקולן אינו נשמע במקומות אחרים", כתבו חברי הוועדה.

עוד נכתב כי "בעשייתה העיתונאית, ובאופן בולט במיוחד בתוכנית הבוקר אותה היא מגישה ברשת ב' ב-4 השנים האחרונות, נחשפים נויבך ושותפיה לעיוותים של הרשויות ועוסקים בהם ללא מורא, וזאת בתקופה שבה רבים מעמיתיה מדירים רגליים מנושאים אלה".