וול סטריט עלתה לקראת הסיום וננעלה במגמה מעורבת

המשקיעים נשאו עיניהם לאירופה, שם שרי האוצר של האיחוד האירופי נפגשו כדי לדון באמנה הפיסקלית ובמו"מ בין ממשלת יוון לנושיה ■ כמו כן, מצפים המשקיעים לתמ"ג הרבעון הרביעי שיתפרסם ביום ו' ■ היום אושר אמברגו הנפט על איראן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, ביום בו המשקיעים התרצו מעט מהמו"מ בין ממשלת יוון ונושיה שנראה כי יגיע בסופו של דבר לכדי הסכם, לאחר שדנו בעניין שרי החוץ של האיחוד האירופי בפגישה שקיימו היום. כמו כן, המשקיעים ימשיכו לצפות לנתוני המאקרו שצפויים להתפרסם השבוע, בראשם התמ"ג לרבעון הרביעי ל-2011 שיתפרסם ביום ו', וכן לפגישת ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב.

בריאן באטל מטראסט קפיטל פרטנרס התייחס ליום המסחר, ואמר כי "המהלך של היום הוא שהשוק מתכונן להמשך שבוע המסחר - ה'פד' יקיים פגישה של יומיים וישחרר עוד מידע אודות איך ראשי הבנק הצביעו בפעם הראשונה. השוק איבד מעט מהווליום כי הנתונים האחרונים מצביעים על כך שה'פד' לא יבצע עוד תוכנית הקלה כמותית בקרוב".

נתחיל בחדשות מארה"ב, לפיהן המשקיעים מחכים בקוצר רוח לרצף האירועים ונתוני המאקרו שייתפרסמו החל מיום רביעי, אז צפוי נגיד הבנק הפדרלי בן בררנקי לשאת את נאומו ולדון בכלכלת המדינה, כמו גם להצהיר על מדיניות הריבית. מרבית האנליסטים צופים כי ברננקי ישאיר את הריבית על רמה אפסית שבין 0-0.25%. ברקע להחלטה זו המשקיעים מצפים לשמוע על הרחבה כמותית חדשה (QE3) שעליה יכריז ברננקי בתקופה הקרובה.

יחד עם זאת, גולת הכותרת של החדשות הכלכליות הוא אומדן הצמיחה הראשון (תמ"ג לרבעון הרביעי) שיפורסם ביום ו' הקרוב. הערכות הן כי הכלכלה האמריקנית הגבירה את ההוצאה הפרטית ברבעון הרביעי והחברות בנו מחדש את המלאים. מסקר "בלומברג" שנערך בקרב 64 כלכלנים עולה כי הכלכלה צמחה ב-3% בשיעור שנתי אחרי עלייה של 1.8% ברבעון הקודם.(לסיפור המלא)

הכלכלן הראשי של כלל פיננסים אמיר כהנוביץ' מספק תחזית אופטימית לגבי הכלכלה האמריקנית. "כלכלת ארה"ב נותנת למשקיעים לא מעט סיבות לאופטימיות, מדדי היצוא ( ISM) בשיפור מאז חודש נובמבר, ביום חמישי דיווח משרד העבודה האמריקאי על מספר תביעות האבטלה הראשונית הנמוך ביותר מאז אפריל 2008 וסנטימנט הצרכנים מטפס כבר 4 חודשים ברציפות".

פגישת שרי האוצר בבריסל

בהיעדר נתוני מאקרו משמעותיים בארה"ב היום, נתנו את הטון החדשות מאירופה. תחילה, שרי האוצר של האיחוד האירופי נפגשו בבריסל שם דנו על משבר החוב שהתפשט ברחבי היבשת. במסגרת הפגישה נדונה ההצעה האחרונה שהגישו נציגי המגזר הפרטי במהלך המשא ומתן עם הממשלה היוונית לגבי גובה התספורת שהמגזר הפרטי ייאלץ לספוג, זאת לאחר שהמגזר הפרטי כבר הסכים לתספורת בהיקף של כ-65% מהאג"ח שהוא מחזיק. בנוסף היו אמורים להשלים שרי האוצר את ניסוח הטיוטה האחרונה של האיחוד הפיסקאלי החדש שמנסים לגבש באיחוד האירופי על מנת למנוע משבר חוב דומה בעתיד. (לסיפור המלא)

בתוך כך, שרי החוץ של האיחוד האירופי אישרו היום, כצפוי, הטלת סבב נוסף של עיצומים על איראן - שיכלול איסור על יבוא נפט ממנה. שרת החוץ של האיחוד, קתרין אשטון, אמרה בפתח הדיון: "הלחץ של העיצומים נוצר כדי לוודא שאיראן לוקחת ברצינות את בקשתנו לשוב לשולחן הדיונים ולהיפגש בעניין תכניתה הגרעינית".(לסיפור המלא)

טבע ו-RIM במוקד

יצרנית הבלקברי RIM ריכזה עניין, לאחר שהבוקר החליטה החברה להיפרד משני המנכ"לים, ג'ים בלסיל ומייק לאזרידיס, שעמדו בראש החברה במשך שני העשורים האחרונים וזאת עקב חוסר היכולת של החברה להתמודד עם ההצלחה של המוצרים של אפל.

גם ענקית התרופות הגנריות טבע עמדה במוקד, זאת בעקבות המלצה חיובית שקיבלה המניה לפיה מחיר המניה יאמיר לרמה של 58 דולר. "החדשות הרעות סביב תרופת הגילניה של נוברטיס הן חיוביות לטבע, והמניה בדרך ל-58 דולר", כך מעריכה האנליסטית נתלי גוטליב מבית ההשקעות IBI.

חברת הטכנולוגיה מלאנוקס , הכריזה היום על תמחור חדש והרחבת ערוצי ההפצה לקו המוצרים עתירי הביצועים של פתרונות 10 ג'יגה-ביט אית'רנט . אנליסטים צופים עליה משמעותית בשימוש ב- 10 ג'יגה-ביט אית'רנט ב- 2012.

חברת Thor הודיעה ביום ו' כי היא מתכוונת לבצע רכישה עצמית של כ-2 מיליון ממניותיה בהיקף של 57 מיליון דולר.

חברת Apache הודיעה כי היא מוכנה לשלם כ-2.85 מיליארד דולר כדי לרכוש את חברת האנרגיה הפרטית קורדילרה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]