עכשיו הוא נזכר? שמחון יגיש תקנות לסימון מוצרים בפיקוח

שר התמ"ת תומך בהצעת חוק שתחייב בתי עסק להציב שילוט בולט עם רשימת המוצרים בפיקוח ומחיריהם ■ אלא שמסתבר שכבר קיימת חקיקת משנה בעניין

הצעת חוק שהגיש לאחרונה ח"כ רוברט טיבייב (קדימה) תחייב בתי עסק להציב שילוט במקום בולט ובו רשימת המוצרים בפיקוח ומחיריהם. אלא שמסתבר כי כבר קיימת בנושא חקיקת משנה שגובשה והועברה להתייעצות למשרד המשפטים, ושצריכה להגיע לאישור ועדת הכלכלה.

בדיון שנערך היום (ג') בוועדת הכלכלה הגיב שר התמ"ת שלום שמחון לדבריו של ח"כ טיבייב, שטען כי "השר הבטיח לתמוך בהצעת החוק, ואני לא רוצה להגיד שהשר שקרן".

שמחון השיב כי הצעת החוק חשובה וזוכה לתמיכתו, אלא ש"חוות-דעת שהגישה הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן לוועדת השרים לחקיקה קבעה כי החוק קיים, וצריך רק להגיש לו תקנות. הסברתי לח"כ טיבייב כי תוך כחודש יוגשו לוועדת הכלכלה תקנות לסימון המוצרים שבפיקוח", אמר השר.

20 מוצרים נמצאים תחת פיקוח מחירים ממשלתי, בהם חלב, גבינה, חמאה וביצים. אלא שמסקר שנערך לפני זמן מה על-ידי מכון רותם TRI עבור "גלובס" עולה כי כמחצית מהצרכנים כלל לא מכירים עלו מוצרים נכללים ברשימה. רק 11% מהמשיבים הכירו את כל המוצרים שברשימה, והיתר הכירו אותה חלקית.

בעיה אחרת היא הפקעת מחירים של המוצרים שבפיקוח. מעת לעת מעדכן משרד התמ"ת על קנסות הניתנים לחנויות בהם נמצאה הפקעת מחירים של מוצרים אלה.

ביוני 2010 הוציא משרד התמ"ת צו (שהותנה באישור ועדת הכלכלה של הכנסת) לבתי עסק, לפיו עליהם לסמן על אריזת המוצרים שבפיקוח את המחיר המרבי. במקרה שהמוצר אינו ארוז, קבע הצו כי על היצרן לספק לקמעונאי שלט שיוצב במקום בולט בחנות.