חוזה של מיליוני שקלים לאלווריון במערב אפריקה

מניית החברה עלתה ב-32% מתחילת השנה, במחזורים גבוהים

המשקיעים בחברת ציוד התקשורת אלווריון (סימול: ALVR) זכו בתקופה האחרונה למעט נחת ממניית החברה. מתחילת השנה עלתה המניה ב-31.9%, וחלה גם עלייה במחזורי המסחר במניה בנאסד"ק. כיום אלווריון נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב בשווי של 75 מיליון דולר - עדיין רחוק מאוד מהרמות שאליהן הגיעה בעבר, אבל גבוה בכ-45% מהשפל של כל הזמנים, שאליו צנחה רק לפני חודשיים.

אלווריון מספקת פתרונות תקשורת אלחוטית בפס רחב. המגמה החיובית בחברה מגיעה על רקע התרחבות הפעילות לטכנולוגיות נוספות. כחלק מכך, השלימה אלווריון באחרונה את רכישת wavion, שהכניסה אותה לתחום חדש של יישומי Wi-Fi לשטחים פתוחים. ווביון נרכשה מאלרון תמורת 30 מיליון דולר. היום דיווחה אלווריון על חוזה חדש שמבוסס על מוצרי הנרכשת.

במסגרת החוזה תספק ווביון תחנות בסיס לחברת התקשורת הסלולרית Telectel, ממדינת בורקינה-פאסו שבמערב אפריקה. היקף החוזה מוערך על-ידי גורמים בשוק במיליוני שקלים.

רשת התקשורת של טלקטל תכסה את עיר הבירה של בורקינה-פאסו באמצעות תחנות הבסיס של ווביון. הרשת שתוקם תאפשר חיבור של מכשירים ניידים לאינטרנט ובעתיד יושקו גם שירותים מבוססי מיקום.

המנכ"ל: הוכחה נוספת לערך המוסף

לדברי ערן גורב, נשיא ומנכ"ל אלווריון, החוזה הוא הוכחה נוספת לערך המוסף של הפתרונות והטכנולוגיה בפריסות רשת באזורים עירוניים, ששם קיימת דרישה לתמיכה במספר רב של משתמשים באזורים מאתגרים מחוץ למבנים.

אלווריון נקלעה לקשיים בשנים האחרונות, לאחר ששוק הליבה שלה, פתרונות בטכנולוגיית WiMAX לספקיות תקשורת, לא התרומם כמצופה. החברה ביצעה תוכניות רה-ארגון שכללו פיטורי עובדים, מחיקות חשבונאיות והתמקדות בתחומים רווחיים וצומחים.

אלווריון פרסמה לפני כמה שבועות את תוכנית העבודה שלה ל-2012, שלא צפויה להיות שנת צמיחה. בשנה זו ווביון תתרום כ-25 מיליון דולר, כך שלולא הרכישה היו הכנסות אלווריון נשחקות ב-2012. בטווח הארוך יותר, אלווריון מציגה יעד צמיחה של 15%-20% בהכנסות השנתיות לאחר 2012. ב-29 בינואר (יום ראשון הקרוב) תציג אלווריון את פרטי התוכנית האסטרטגית בכנס משקיעים שתערוך בבורסה בתל אביב.