עיני: "נבקש לחדש השביתה ביום ג' אם לא תהיה פריצת דרך"

ההסתדרות מודיעה על פגישה מכרעת שתתקיים ביום ב' הקרוב בלשכתו של עיני בעניין עובדי הקבלן ■ עיני: "אני מקווה שהפעם ביה"ד יבין את הצורך באיום שביתה כדי להגיע לפריצת דרך"

פגישה מכרעת בעניין עובדי הקבלן תתקיים ביום ב' בשבוע הבא; ההסתדרות מודיעה היום (ד') כי אם לא תושג פריצת דרך ממשית תבקש ההסתדרות ביום ג' הקרוב שוב מנשיאת ביה"ד הארצי לעבודה, נילי ארד, לחדש את השביתה הכללית במשק. יו"ר ההסתדרות עופר עיני ייפגש כאמור, ביום שני עם ראש אגף התקציבים באוצר, גל הרשקוביץ ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש.

כזכור, נילי ארד החליטה לשלוח שוב את הצדדים לנהל מו"מ עד סוף חודש ינואר ולדווח לביה"ד על תוצאותיו מדי פעם. בהסתדרות מודיעים כי חלה נסיגה במו"מ וזאת בשל העובדה כי אין כרגע איום ממשי של שביתה על האוצר והמעסיקים (אתמול התקיימה בלשכתה של ארד ישיבת דיווח בהשתתפות יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, ונציגי האוצר והמעסיקים הפרטיים, דווח על אי התקדמות).

"אני מקווה שביום שני תחול תזוזה בעמדתם של האוצר והמעסיקים כדי שנוכל להתחיל לגבש פתרון ולראות התחלה של מעבר מהעסקה קבלנית להעסקה ישירה. אם זה לא יקרה לא תהיה לנו ברירה אלא לבקש לחדש את השביתה", אמר יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. "אני מקווה שהפעם ביה"ד יבין את הצורך באיום שביתה כדי להגיע לפריצת דרך", הוסיף.

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה לפני יותר משלושה חודשים, בתחילת חודש אוקטובר. דרישתה העיקרית של ההסתדרות היתה להתחיל ולצמצם את מספר עובדי הקבלן במשק באמצעות מעבר להעסקה ישירה, עד כמה שניתן, בחלק ממקומות העבודה. מאז הכרזת הסכסוך התנהל מו"מ שהגיע למבוי סתום בתחילת חודש נובמבר. ההסתדרות יצאה לשביתה כללית במשק אולם ביה"ד לעבודה עצר את המהלך ואיפשר שביתה של 4 שעות בלבד. מאז השביתה האחרונה מתקיים מו"מ שאינו משיג פריצת דרך. ההסתדרות ביקשה כבר מספר פעמים מביה"ד לחדש את איום השביתה בטענה כי רק "סיר לחץ" על האוצר והמעסיקים יכול להשיג איזון במו"מ. אולם בקשה זו, כאמור, עדיין לא נענתה.