יוון: "המגזר הפרטי שוקל להפסיק את המו"מ בעניין החוב"

נציגי המגזר הפרטי ייפגשו היום בפריז כדי לבחון את צעדיהם לאור החלטת שרי האוצר של האיחוד האירופי לא לענות לדרישותיהם ■ "מדובר בישיבה מכרעת", אומר מקורב לשיחות

נציגי המגזר הפרטי במשא ומתן בעניין התספורת לחובות של יוון יתכנסו היום (ד') בפריז לישיבה דחופה ובה ידונו באיך לנהוג לנוכח החלטת שרי האוצר של האיחוד האירופי מיום שני לא לקבל את ההצעה שלהם בנוגע למחיקת החובות של יוון, כך מסר גורם המקורב לנציגי המגזר הפרטי.

וועדת ההיגוי של "המוסד העולמי לפיננסים", נציגת המגזר הפרטי במשא ומתן בעניין התספורת ליוון, תתכנס היום ל"ישיבה מכרעת" בה תישקל האפשרות להפסיק את המשא ומתן עם יוון בעקבות ההתנגדות של יוון ושרי האיחוד האירופי להסכים על ההצעה האחרונה שלהם שהגדירו אותה "ההצעה הכי טובה שאנחנו יכולים להציג".

הוועדה מייצגת בין היתר בנקים וקרנות השקעות רבים שמחזיקים בנתח גדול מהחוב היווני. במסגרת המאמצים להחזיר את הכלכלה היוונית למסלול של צמיחה, נתבקשו הבנקים וקרנות השקעות לבצע מחיקה של לפחות 50% מהחוב של יוון. למרות שהמגזר הפרטי הסכים עקרונית למהלך, יש עדיין פרטים טכניים שתוקעים את כל המשא ומתן.

אחד הדברים העיקריים שגורמים לעיכובים הינו התשואות שהמגזר הפרטי יקבל בתמורה לאגרות החוב החדשות שהממשלה היוונית תנפיק במקום אגרות החוב הישנות. בעוד המגזר הפרטי מבקש תשואות של מעל ל-4%, ממשל יוון ושרי האוצר של האיחוד האירופי קבעו את הרף הרבה מתחת ל-4%.