שי שני התפטר מאיגוד הכדורסל: "כל אחד שחותרים תחתיו, נפגע"

(עדכון) אחרי כמעט 4 שנים בתפקיד היו"ר, הודיע שני על סיום תפקידו; "נתתי קצת יותר מדי אמון באנשים"; אבנר קופל מונה במקומו

שי שני סיים היום (ד') באופן רשמי את תפקידו כיו"ר איגוד הכדורסל, במסיבת עיתונאים שבה הודיע על התפטרותו. את שני, שעוזב את האיגוד אחרי שלוש שנים ו-8 חודשים, יחליף באופן זמני אבנר קופל.

אתמול הצליח קופל, המשמש כיו"ר מינהלת הליגה, להגיע להסכמות עם אנשי מרכז מכבי והפועל, שיבחרו בו לתפקיד היו"ר הזמני - מהלך שנועד להדיח למעשה את שי שני מתפקידו. בקיץ, כשתתכנס האסיפה הכללית של איגוד הכדורסל, ייערכו בחירות שבהן צפוי קופל לקבל את המינוי הקבוע.

שני הודה כי נאלץ להיכנע למערכת פוליטית שחתרה תחתיו בתוך איגוד הכדורסל. את דבריו מכוון שני בעיקר לאנשי סיעת הפועל, בה הוא חבר. "בתקופתי בתפקיד היו"ר הייתי הספוג של האיגוד, נתתי גיבוי מלא לכל המנהלים ומקבלי ההחלטות", אמר שני במסיבת העיתונאים. "לצערי כנראה נתתי אמון קצת יותר מדי, חטאתי בשלבים מסוימים בחטא הנאיביות. אני שלם עם עצמי. אני סבור כי ההנהלה הנוכחית שנבחרת באפריל 2008 מיצתה את עצמה".

שני הוסיף כי "החלטות צריכות לעבור בשקיפות מלאה וכל דבר אחר אין לו לא בסיס מוסרי ולא ענייני. אני שלם עם כל המהלכים שעשיתי בחודשיים האחרונים. בכל מקרה לא הייתי מתמודד לקדנציה נוספת, מסיבות אישיות. כל אחד שעושים לו פוטש, מדיחים אותו, נפגע מזה. אני לא אספר סיפורים, אני לא אגיד שזה לא פגע בי, אני מרגיש פגיעה. פנו אליי אנשים בימים האחרונים שאתפטר ואפנה את מקומי, 'תתנהג יפה', אמרו לי. ברגע שפנו אליי ואמרו לי את זה, זה הדבר שהכי העליב אותי. הגעתי לכאן מתוך התנדבות מלאה והשקעתי כאן שעות רבות ואני שמח שעשיתי את זה".

שני ציין כי שני אנשי ששייכים להנהלת איגוד הכדורסל נדרשו על-ידו לספק הסברים לפעילויות פיננסיות שביצעו - אחד בגין שכר שקיבל שלא כדין בגין פעילותו באיגוד הכדורסל, והשני בגין חוב לאיגוד אותו לא החזיר - מה שבדיעבד הפך אותם להיות גורמי אופוזיציה שפעלו להדחתו. "בדרך דרכתי על לא מעט יבלות", אמר שני בעניין, "וברגע שעליתי על דברים שנראו לי לא תקינים, לא חוקית, לא ציבורית ולא הסכמתי לעצום עין או להתעלם מפעולות לא ראויות, חרצתי את גורלי. היו אנשים שחשבו שבתור יו"ר האיגוד אני בובה של מישהו, או חותמת גומי. זה לא אני, זה לא אופיי ויכול להיות שבגלל זה היום אני מסיים את תפקידי, אבל אני ישן טוב בלילה"