חוק טל להסדרת שירות חרדים בצה"ל יוארך בשנה בלבד

שר הביטחון הודיע הערב למזכיר הממשלה כי בכוונתו להעלות כבר ביום ראשון הקרוב הצעת החלטה בממשלה, לפיה יוארך חוק טל בשנה אחת ולא ב-5 שנים

שר הביטחון, אהוד ברק, הודיע למזכיר הממשלה צבי האוזר כי בכוונתו להעלות ביום ראשון הקרוב הצעת החלטה בממשלה, לפיה יוארך חוק טל בשנה אחת בלבד, על מנת לאפשר גיבוש חוק חדש ורלוונטי, וכל זאת תוך קיום שיח פתוח ועמוק עם כל הגופים הקשורים לנושא.

שר הביטחון סבור כי חוק טל סיים את תפקידו ואינו נותן מענה לסוגייה המרכזית לשמה הוקם - איזון בנשיאה בנטל.

כפי שפורסם ב"גלובס" לפני יומיים, הכוונה להביא את החוק לאישור הממשלה ביום ראשון כבר נפלה, אך הערב נודע כי ההארכה שלו תהיה בשנה אחת בלבד. בניגוד לכוונה המקורית להאריך את החוק ב-5 שנים, הודיע לפני כמה ימים ראש הממשלה בנימין נתניהו כי משך הארכת החוק תתקצר. בשבוע שעבר נתניהו נאלץ לדחות את הדיון בחוק טל בממשלה לנוכח התנגדות יו"ר העצמאות אהוד ברק ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

ברק, שהתנגד בשבוע שעבר להארכת החוק ב-5 שנים אמר כי "העקרונות המנחים בהצעת החוק הם חובת ההשתתפות של כלל אזרחי המדינה בתרומה למדינת ישראל ולחברה. אם החוק יתקבל, ניתן יהיה להפעיל באופן מדורג קיצור שירות החובה לצד העלאת שכר חיילי החובה".

הוא ציין כי במסגרת הצעת החוק יינתן מעמד מיוחד בהיקף שייקבע לשימור עתודת עילויים בלימודי התורה. "הכוונה היא כי במהלך השנה הקרובה יתגבשו פרטי ההסדר דרך דיאלוג ושיח ראוי בין כלל הגורמים הנוגעים בדבר", הוסיף.