הפתעה: חוק טל יובא לאישור הממשלה כבר ביום א'

(עדכון) - בניגוד לכוונה המקורית להאריך את החוק בחמש שנים, הודיע לפני כמה ימים נתניהו כי משך הארכת החוק תתקצר

לאחר שבשבוע שעבר נאלץ רה"מ בנימין נתניהו לדחות את הדיון בחוק טל בממשלה לנוכח התנגדות יו"ר העצמאות אהוד ברק ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יעלה ביום ראשון הקרוב החוק להצבעה בממשלה.

עם זאת, בניגוד לכוונה המקורית להאריך את החוק בחמש שנים, הודיע לפני כמה ימים נתניהו כי משך הארכת החוק תתקצר.

ברק, שהתנגד בשבוע שעבר להארכת החוק, הציע כי החוק יוארך בשנה בלבד: "העקרונות המנחים בהצעת החוק הם חובת ההשתתפות של כלל אזרחי המדינה בתרומה למדינת ישראל ולחברה. אם החוק יתקבל, ניתן יהיה להפעיל באופן מדורג קיצור שירות החובה לצד העלאת שכר חיילי החובה".

הוא ציין כי במסגרת הצעת החוק יינתן מעמד מיוחד בהיקף שייקבע לשימור עתודת עילויים בלימודי התורה. "הכוונה היא כי במהלך השנה הקרובה יתגבשו פרטי ההסדר דרך דיאלוג ושיח ראוי בין כלל הגורמים הנוגעים בדבר", הוסיף.

ראש אכ"א: מספר מקבלי הפטור - 8,500 בשנה

ראש אכ"א חשפה בועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי המספר האמיתי של החרדים שמקבלים פטור ודחיית שירות הוא 8,500 בשנה. ראש המעוצה הלאומית לכלכלה יוג'ין קנדל טען בדיון שמספר החרדים שמקבלים דחיית שירות הוא 7,000, ושהוא מסתמך על נתוני אכ"א. על סמך הנתון שציטט קנדל נקבעו יעדי הגיוס של הממשלה. ראש צוות חוק טל של הכנסת, ח"כ יוחנן פלסנר, טען שהמספר לא נכון, וכי המחזור החרדי של בני ה-18 כולל 8,500 איש, אבל חלקם לא מקבלים דחיית שירות אלא פטור ממש. ראש אכ"א ברביאי אישרה את נתוני פלסנר.