דיווח ביוון: מחזיקי האג"ח הסכימו ל"תספורת" גדולה יותר

נציגי המגזר הפרטי יחזרו היום לאתונה כדי לחדש את המו"מ על מחיקת החובות של יוון ■ דיווח בתקשורת המקומית מצביע כי חלה התגמשות בעמדת המגזר הפרטי

המשא ומתן בעניין החוב היווני יתחדשו היום באתונה כשנציגי המגזר הפרטי יחזרו היום לבירת יוון על מנת להמשיך לדון לגבי הסדר החוב החדש של המדינה. זאת לאחר האיומים שהשמיעו אתמול מקורות המקורבים למגזר הפרטי שהם שוקלים לפוצץ את המשא ומתן בעניין.

חידוש המשא ומתן והאיומים שהשמיעו מקורבים למגזר הפרטי בעניין פיצוץ המשא ומתן אתמול, באים על רקע החלטת שרי האוצר של האיחוד האירופי ביום שני לדחות את הצעת המגזר הפרטי בעניין החוב היווני. עיקר המחלוקת בין הצדדים הינה על גובה הפיצוי שיקבלו במגזר הפרטי בתמורה למחיקות.

דיווחים שמגיעים בשעות האחרונות מיוון מצביעים על כך שחלה התגמשות מסויימת בעמדת המגזר הפרטי. בהצעה שהגיש המגזר הפרטי ביום שני לשרי האוצר של האיחוד האירופי דרשו לקבל ריבית של מעל ל-4% על אגרות החוב החדשות שיונפקו במקום אלה שמחזיקים בהן, בעוד ששהרף שהציבוא שרי האוצר של האיחוד האירופי היה הרבה מתחת ל-4%. בתקשורת היוונית מדווחים, מבלי לנקוב במקורות כלשהן, שהמגזר הפרטי שוקל להגיש הצעה נוספת בה יבקש ריבית של 3.75%.

הסחבת בעניין המשא ומתן מעלה סימני שאלה גדולים לגבי עתידה הכלכלי של יוון, שכן חלק מהתנאים לקבלת החלק השני בחבילת הסיוע למדינה הוא להגיע להסדר חוב עם המגזר הפרטי בעניין מחיקת החובות שלה. יוון עלולה למצוא את עצמה חדלת פרעון במארס הקרוב, כשמגיע העת לפרוע אגרות חוב בהיקף של 14.5 מיליארד אירו.

"המחיר שאירופה משלמת בעקבות ההעיכובים בנוגע להסדר החוב ביוון הוא גבוה", אומר ג'ובאני בוסי, מנכ"ל חברת Banca Ifis SpA. "הצדדים קרובים מאוד להגיע להסכמה, הגיע הזמן לסגור את העסקה".