מי הן הקבוצות הכי רווחיות ב-NBA ב-5 השנים האחרונות?

בפסגת הדירוג החדש של "פורבס" עומדת שיקגו בולס, עם רווח תפעולי ממוצע של 55 מיליון דולר לעונה ■ האלופה מדאלאס מחכה כבר 10 שנים לעונה רווחית

דאלאס מאבריקס, שזכתה בעונה האחרונה באליפות ה-NBA, לא הצליחה לתרגם את ההצלחה המקצועית שלה אשתקד ליצירת רווחים. מפרסום חדש של מגזין "פורבס", עולה כי קבוצתו של מארק קיובן המשיכה גם ב-2010/11 לא להיות רווחית, עם שורה תחתונה של מינוס 3.9 מיליון דולר. למעשה, לא הצליחה דאלאס לסיים אף עונה מאז 2001/02 ברווח תפעולי.

הסיבה העיקרית להפסד התפעולי של המאבריקס אשתקד היה "מס לוקסוס" בשווי 18.9 מיליון דולר, אותו נאלצה לשלם הקבוצה בגין חריגה מתקרת השכר.

מדירוג הקבוצות הכי רווחיות ב-NBA בחמש העונות האחרונות, עולה כי שיקגו בולס מובילה בגדול - עם רווח תפעולי ממוצע של 55 מיליון דולר לעונה. הלייקרס (38 מיליון דולר), הפיסטונס (34 מיליון) והניקס (30) במקומות 2-4 ברשימה. הניקס, אגב, היו בעונה הקודמת הקבוצה המרוויחה ביותר בליגה (75 מיליון דולר). האלופה מדאלאס עמוק בתחתית הטבלה של חמש השנים האחרונות, עם הפסד ממוצע של 8.9 מיליון דולר.

הקבוצה הכי פחות רווחית ב-NBA בחמש השנים האחרונות היא שארלוט בובקאטס, שרשמה הפסד ממוצע של 12.1 מיליון דולר לשנה. ההפסדים הכבדים של שארלוט הם גם אלו שאפשרו למייקל ג'ורדן להפוך לבעלים של המועדון במארס 2010, בעסקה זולה יחסית שעלתה לכוכב העבר 175 מיליון דולר בלבד (לא כולל כיסוי גירעונות מצטברים בשווי 100 מיליון דולר שדאג ג'ורדן לבצע).

אגב, מהפרסום החדש של "פורבס" עולה כי לוס אנג'לס לייקרס היא הקבוצה בעלת השווי הגבוה בליגה: מוערכת ב-900 מיליון דולר. הניקס במקום השני עם 780 מיליון דולר, והבולס במקום השלישי (600 מיליון דולר).