יחימוביץ' מציעה: המדינה תשלם לספקים תוך 30 יום בלבד

זאת לעומת עיכובים של 90 או 120 יום לאחר ביצוע העבודה, כנהוג היום ■ במקרה של עיכוב מעל 30 יום - המדינה תחויב לשלם פיצויים

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום א' בהצעת החוק המסדירה את מוסר התשלומים של המדינה לספקים, אותה יזמה ח"כ שלי יחימוביץ'. ההצעה מחייבת את המדינה לשלם לספקים תוך 30 יום בלבד, במקום 90 או 120 יום כנהוג היום. במקרה של עיכוב בתשלום, המדינה תחויב בפיצויים. ההצעה מוגשת ע"י יחימוביץ' (העבודה), ח"כ יריב לוין (ליכוד) וח"כ אמנון כהן (ש"ס).

"תופעת דחיית התשלומים נפוצה מאוד ועומדת על 14%-16% מהעסקאות. ספקים שעומדים בפני הסיטואציה יכולים למצוא את תשלומיהם נדחים עד ל-120 יום, ובמקרים מסוימים עצמאיים מדווחים אף על דחייה של 240 יום", נכתב בהודעה לתקשורת שהוציאה יחימוביץ'.

על פי ההצעה, המדינה תחויב לשלם לספקים תוך 30 יום מביצוע העבודה, ובמידה ויתרחש עיכוב המדינה תפצה את הספק באחוז עליית מדד המחירים לצרכן ממחיר העבודה, בנוסף לריבית הקבועה על-ידי בנק ישראל ובנוסף בחלקה היחסי של ריבית מיוחדת בסך 5% לשנה.

"מוסר התשלומים הבעייתי של המדינה פוגע קשות בשדרה רחבה של עסקים קטנים ובינוניים שעושים את עבודתם אבל ניצבים לפני שוקת שבורה כשהם באים לקבל את התמורה המגיעה להם", מסרה יחימוביץ'. "באופן אבסורדי, עצמאים עוד פחות מוגנים משכירים, שחוקי העבודה והמגן מגוננים עליהם. התופעה פוגעת באיתנות הפיננסית של עסקים, וגם בשלטון בהחוק ובסטנדרטים העסקיים. זו תקופה של משבר כלכלי, ואין להוסיף על קשייהם של עסקים קטנים ובינוניים".