באיזה מדינה החליט הנשיא לשלם את החובות של אזרחיו?

נשיא איחוד האמירויות החליט לשלם את חובותיהם של כל האזרחים שיש להם חובות עד מיליון שקל ■ הוא הורה גם להפסיק לאלתר כל פעולות משפטיות שננקטו נגד החייבים ואפילו לשחרר חייבים מהכלא

נשיא איחוד האמירויות ח'ליפה אל-נהיאן החליט בצעד חריג לשלם את חובותיהם של כל אזרחי המדינה שיש להם חובות של עד מיליון דירהם (כמיליון שקל). במסגרת ההחלטה, נשיא המדינה ישלם את חובותיהם של 6,830 אזרחים, וכל אותם אזרחים שהוכנסו לכלא בעקבות אי עמידה בתשלום החובות ישוחררו כמו כן יופסקו לאלתר כל הפעולות המשפטיות שננקטו כלפי החייבים.

היקף המהלך הזה מוערך בכ-2 מיליארד דירהם, ומדובר בעצם בהסדר חוב מיוחד שבו כל החייבים ייאלצו לוותר על 25% מהמשכורת שלהם והתחייבות שהם לא יקחו הלוואות נוספות עד שהחייב יפרע את כל סכום החוב.

ההחלטה של הנשיא באה בעקבות המלצה של וועדה שהוקמה לבחינת דרכים לסיוע למשפחות עם הכנסות נמוכות במיוחד להתמודד עם החובות שלהם. הוועדה שהורכבה בין היתר מנציגים של לשכת נשיא איחוד האמירויות, משרד האוצר, משרד המשפטים והבנק המרכזי המליצה גם על שורה נוספת של צעדים שיש לנקוט על מנת לעזור למשפחות האלה.

בנוסף, הוחלט על הקמת קרן בשווי של 10 מיליארד דירהם שתתן מענה למשפחות בעלי הכנסה נמוכה על מנת להתמודד עם תופעת ההלוואות הפרטיות במדינה שגורמות לנטל נוסף על המשפחות החלשות שממילא לא מצליחות לעמוד בעלויות המחיה.