ממ"י: ירידת מחירי הקרקע לבנייה עצמית באזורי ביקוש

מדובר במכרזים לחכירת מגרשים לבנייה עצמית ביישוב קדימה צורן, שמחירי הזכייה בהם כמו גם כמות המתעניינים ירדו באחוזים רבים מאז התפרסמו ביישוב המכרזים האחרונים במארס האחרון

סימנים ראשונים לירידת מחירי הקרקעות גם במכרזים לצמודי הקרקע: מהתוצאות שפרסמה אתמול (ה') ועדת המכרזים של מינהל מקרקעי ישראל עולה כי האווירה בענף גורמת לשינוי גם באחד מפלחי השוק המבוקשים ביותר - צמודי הקרקע באזורי הביקוש.

מדובר במכרזים לחכירת מגרשים לבנייה עצמית ביישוב קדימה צורן שבשרון, שמחירי הזכייה בהם כמו גם כמות המתעניינים ירדו באחוזים רבים מאז התפרסמו ביישוב המכרזים האחרונים למגרשים דומים במארס האחרון. במכרז הנוכחי, מתוך חמישה מגרשים שפורסמו, על שניים לא הוגשה אפילו הצעה אחת והם נסגרו ללא זוכים. מדובר במקרה חריג שלא היה כמותו ביישוב משנת 2000.

למגרשים במכרז הנוכחי הוגשו שש הצעות בסך הכול. שלוש הצעות הוגשו למגרש לבניית בית דו משפחתי על שטח של כחצי דונם, כאשר ההצעה הזוכה עמדה על כ-1.266 מיליון שקל. הזוכה ישלם גם כ-219.2 אלף שקל דמי פיתוח. למגרש השני הוגשו שתי הצעות בלבד, גם הוא באותו הגודל עם אותן זכויות, והזוכה ישלם למינהל 1.27 מיליון שקל בתוספת כ-217.9 אלף שקל דמי פיתוח. למגרש השלישי ניגש מציע יחיד שישלם למינהל כ-1.456 מיליון שקל בתוספת כ-217.9 אלף שקל דמי פיתוח. הצעות הרוכשים לא חרגו בצורה ניכרת ממחירי המינימום.

במכרזים הקודמים ביישוב, במארס 2011, פורסמו 20 מגרשים לבנייה עצמית עם נתונים דומים למכרזים שפורסמו כעת. לכל אחד מהמגרשים ניגשו לא פחות מ-26 מציעים. רוב המחירים שבהם נסגרו מכרזים אלו גבוהים ממחירי הסגירה של הנוכחיים, עד כי ניתן לראות ירידה של 14.2% בממוצע במחירי הקרקע.

מכרזי קרקע לבנייה עצמית על כחצי דונם בצורן
 מכרזי קרקע לבנייה עצמית על כחצי דונם בצורן