"תשובה התנער מכל הסעיפים המשמעותיים בהזרמות שלו"

עו"ד אלון בנימיני המייצג את מחזיקי אג"ח ה': "המשקיעים שרכשו את אגרות החוב של תשובה עשו זאת בידיעה שמדובר בחוב צמוד ונושא ריבית. השמטת ההצמדה היא נסיון לעשוק" ■ נציגו של תשובה: "אין לדברים כל בסיס והם בבחינת הוצאת דיבה ממש"

נציגות בעלי האג"ח בדלק נדל"ן מאשימה הבוקר (ו') את בעל השליטה בחברה, יצחק תשובה, באחריות לפיצוץ המשא ומתן המתקדם ביניהם לבין החברה שנועד להביא להסדר בגין חובות העתק של דלק נדל"ן לנושיה.

נציגי האג"ח אומרים היום ל"גלובס" כי בפגישה מכרעת שנוהלה אתמול בערב התברר לנציגות, כי בכל הנוגע לכוונותיו של בעל השליטה, המו"מ לא נוהל בתום לב ותשובה למעשה מסרב לעמוד בחלק מן ההסכמות שנראה היה כי סוכמו בעל פה במהלך הדיונים, ומהוות את לב ההסדר.

נציגויות בעלי האג"ח מסידרה ה' ו-ד' מהווים את הקבוצה הגדולה ביותר של בעלי החוב של דלק נדל"ן. מדובר בחוב של יותר ממיליארד וחצי שקל, מתוכם 1.4 מיליארד לבעלי סדרת אג"ח ה'.

הנציגות ניהלה במשך חודשים ארוכים משא ומתן שקט עם נציגיו של תשובה והנהלת דלק נדל"ן, במאמץ להגיע להסדר חוב הוגן. הפיצוץ במו"מ אירע פחות מ-12 שעות אחרי שחברת דלק נדל"ן פרסמה (אתמול בבוקר) הודעה לבורסה שכללה את המיתווה שהציעו הנציגויות על מנת לפתור את בעית חדלות הפרעון של החברה. המיתווה שפורסם כלל פריסה מחדש של סדרות האג"ח לתקופות ארוכות, עם ערבויות והתחייבויות כספיות אישיות אחרות של בעל השליטה בהיקף של מאות מיליוני שקלים על פני מספר שנים.

מיתווה ההצעה היה תוצאה של הבנות וסיכומים עם הנהלת דלק נדל"ן ועם בעל השליטה. אולם, אומרים נציגי בעלי האג"ח, בפגישה ביום ה' בערב שנועדה להתקדם לקראת סגירת ההסכם הם נדהמו לגלות, כי בכל הנוגע להתחייבויות האישיות שהיה אמור לקבל על עצמו, שכאמור מהוות את לב ההסדר, תשובה התעלם מההבנות המוקדמות וסירב להתחייב הן על ההזרמה כספית ישירה של עשרות מיליוני שקלים במזומן למחזיקי אגרות החוב לשם פרעון חלק מחובם, והן על איכות הערבויות וההתחייבויות האחרות.

"תשובה התנער ברגע האחרון מהסעיפים המשמעותיים"

"למעשה, יצחק תשובה ברגע האחרון התנער מכל הסעיפים המשמעותיים שקשורים להזרמות שלו להסדר החוב - בניגוד לרושם שהוא ונציגיו טרחו לעורר בנו במהלך כל מהלך המשא ומתן" - אומר בשיחה עם "גלובס" עו"ד אלון בנימיני ממשרד קליר בנימיני, המייצג את מחזיקי אג"ח ה'.

מקורות המקורבים לנציגות הדגישו, כי לגבי כל שאר סעיפי ההסכם, שאינם קשורים במחוייבותו של בעל השליטה "להכניס את ידו לכיסו" הושגה התקדמות נאותה. בנציגות אג"ח ה' נמתחה ביקורת חריפה במיוחד על טענתו של תשובה, כי למרות שהבטיח במפורש לעמוד מאחורי ההתחייבויות להסדר החוב, אין הוא מחוייב להעניק הצמדה להתחייבויות אלה. הערבויות וההתחייבויות האחרות אמורות לאפשר את הפריסה מחדש של חובות העתק של דלק נדל"ן והמרת האג"ח הנוכחי לסדרות חדשות שפרעונן הסופי יגיע אחרי 16 שנה.

"כל ילד מבין כי ללא הצמדה ערבויות אלה יהיו חסרות כל ערך על פני תקופה כה ארוכה", אומר בנימיני. "המשקיעים שרכשו את אגרות החוב של תשובה עשו זאת בידיעה שמדובר בחוב צמוד ונושא ריבית. השמטת ההצמדה פירושה סילוק ההצמדה מהאג"ח, כלומר נסיון לעשוק עוד יותר את בעלי החוב, העומדים כבר כיום בפני חברה שאינה מסוגלת לשרת את חובה".

אתמול דיווחנו כי לאחר שעות רבות של דיונים, הגיעו שלשום (ד') מחזיקי האג"ח של סדרות ד' ו-ה' להסכמה על מתווה להסדר חוב בדלק נדל"ן. סך החוב לשתי הסדרות מסתכם בלמעלה מ-1.5 מיליארד שקל. סדרה כ"ה עדיין מתנגדת להצעה. הבסיס להסדר החוב עליו הסכימו מרבית מחזיקי האג"ח של דלק נדלן , הוא הזרמה של 500 מיליון שקל מצד בעל השליטה תשובה, בטחונות בגובה של כ-400 מיליון שקל (כולל 8% ממניות קבוצת דלק), מחיקת החוב הנוכחי בגובה של 2.1 מיליארד שקל, והנפקת שתי סדרות אג"ח חדשות בהיקף של 1.3 מיליארד שקל בפריסה של עד 16 שנה. כמו כן, מחזיקי האג"ח יקבלו 46% ממניות דלק נדל"ן לאחר ההסדר.

עידן וולס, נציגו של תשובה למו"מ מסר בתגובה: "מפתיע לראות איך עו"ד בנימיני, אשר לא היה מעורב במו"מ הישיר בין הצדדים ומשכך לא מכיר את פרטיו, מדבר על דברים שהוא לא מודע להם כלל. אין לדברים כל בסיס והם בבחינת הוצאת דיבה ממש. מוטב היה שהנציגות תנצל את חלון ההזדמנויות שעוד נותר לשם מציאת פתרון מקובל על כל הצדדים על פני עיסוק אובססיבי של שליחת הודעות לתקשורת במטרה לייצר ספין תקשורתי".