דיימון: חדלות פרעון יוונית לא תשפיע על בנקים בארה"ב

כך אמר מנכ"ל בנק ההשקעות ג'י פי מורגן ■ "הבעיות האמיתיות יגיעו מכיוונן של איטליה וספרד", הוא מוסיף ■ "חדלות פרעון יוונית לא תהיה הפתעה ולא תגרום לאסון כלכלי"

חדלות פרעון יוונית לא תשפיע כלל על בנקים בארה"ב, כך טוען מנכ"ל בנק ההשקעות ג'י פי מורגן צ'ייס ג'יימי דיימון, בראיון ל-CNBC. למרות הסיכונים הגוברים בזירה האירופית, דימון לא צופה הפתעות לא נעימות באירופה או בארה"ב.

"ההשפעה הישירה של חדלות פרעון יוונית על כלכלת ארה"ב ובייחוד על הבנקים, היא אפסית", טוען דיימון. "אומנם האפקט של קריסה יוונית על הכלכלה הגלובלית יחלחל גם לכלכלה האמריקנית בסופו של דבר, אך רק במקרה שהמשבר יגרור אחריו תוצאות והתפתחויות לא צפויות".

דיימון אומנם לא מבטל את הסיכון המגולם במשבר האירופי, ובייחוד את הבעיות של פורטוגל ואירלנד, אך הבעיות האמיתיות יגיעו מהכיוון של ספרד ואיטליה. לפי דדיימון, הבנק המרכזי האירופי אינו עושה מספיק בעניין הבנקים האירופים הזקוקים לחילוץ וטוען כי הציבור האירופי יחל להיבהל ולמשוך את הכספים שלו מאותם בנקים, עניין שיחריף את המשבר.

המנהיגים באירופה חייבים לקצץ את החוב היווני, כמו כן איטליה וספרד חייבות להציג בעתיד תוכניות צנע מהותיות יותר כדי לטפל במשבר. בנוסף, "חדלות פרעון יוונית לא תהיה הפתעה וגם אם הממשלה היוונית תיקלע למצב שכזה ולא תוכל לפרוע את חובותיה, זה לא יהיה אסון לכלכלה הגלובלית ובייחוד לכלכלת ארה"ב.