מקסין פסברג הופתעה מהודעת אינטל על סיום תפקידה

בסוף השבוע שעבר הודיעה אינטל כי מולי אדן, מנהל חטיבת המחשוב האישי, ימונה למנכ"ל ונשיא אינטל ישראל ■ פסברג תהיה כפופה לאדן ותנהל את חטיבת הייצור

השינויים באינטל הפתיעו את בכירי שוק השבבים הישראלי. בסוף השבוע שעבר הודיעה אינטל על כך שמולי אדן, מנהל חטיבת המחשוב האישי בחברה, ימונה למנכ"ל ונשיא אינטל ישראל. מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל כיום, תהיה כפופה לאדן ותנהל את חטיבת הייצור באינטל ישראל.

מסתבר שההפתעה לא הייתה רק בקרב אנשי ענף השבבים בארץ, אלא כללה גם את פסברג עצמה. ל"גלובס" נודע כי פסברג קיבלה הודעה חד צדדית מדדי פרלמוטר, הישראלי הבכיר באינטל - שמונה לפני שבוע לאחראי על כלל מוצרי החברה. פרלמוטר, שביקר בישראל באחרונה, הודיע לפסברג על השינוי בתפקידה.

על פניו נראה הצעד כהדחה, אולם לא בטוח שכך מגדירים את המהלך באינטל. בזמן הקרוב צפויה פסברג להישאר בחברה ולהיות אחראית, במסגרת תפקידה החדש, גם על הקשר עם ממשלת ישראל. במסגרת התפקיד תטפל פסברג בקבלת מענקים לאינטל, שאמורים לשמש לצורך הרחבת פעילות הייצור בישראל. אדן, שישוב לישראל, ניהל בתחילת העשור הקודם את מרכז הפיתוח של החברה בחיפה.

מאינטל נמסר בתגובה: "חילופי תפקידים הם דבר מקובל ושגור באינטל וחלק מהתרבות הארגונית בחברה. החזרה של מולי מחזקת את אינטל ישראל ומאפשרת כניסה לתחומים חדשים". מנכ"לית אינטל ישראל, מקסין פסברג אמרה: "אני רואה חשיבות עליונה בהמשך ההשקעות של אינטל בישראל ואמשיך להוביל את הנושא באינטל ואת המגעים מול הממשלה בנושא".

פסברג מונתה לתפקיד ב-2007 והחליפה את אלכס קורנהאוזר שעבר לנהל את פעילות הייצור של חברת נומוניקס, כיום חלק ממיקרון. הדעות לגבי פסברג חלוקות. יש מי שמגדיר אותה כמנהלת עתירת הישגים שאינטל הרוויחה רבות בזכות פועלה, ויש גם דעות אחרות שפחות מחמיאות לביצועים של אינטל ישראל תחתיה. הפעילות של אינטל בארץ כוללת שני מפעלים: FAB 28 בקרית גת, שהוא אחד המפעלים המתקדמים ביותר של אינטל בעולם, והמפעל המחודש של החברה בירושלים, שעוסק בתחום האריזה.

פסברג היא מנהלת הפעילות הטכנולוגית הגדולה בישראל. תחת אחריותה הישירה ישנם יותר מ-3,500 עובדים - מתוך כ-7000 עובדי אינטל המקומיים בשקלול מרכז הפיתוח בחיפה - והיא אחראית על תקציבים של מיליארדי דולרים.

פסברג זכתה לחשיפה נרחבת כשהובילה את הניסיונות של אינטל לשכנע את ממשלת ישראל לסבסד את ההשקעה של אינטל במפעלים חדשים. במסגרת התפקיד ביקרה פסברג בכנסת. ההיכרות של פסברג עם הפוליטיקה הישראלית הובילה להערכות שונות שלפיהן בכוונתה להצטרף לפוליטיקה המקומית.

אדן חוזר לישראל

לגבי אדן, ההערכות הן שהוא קיבל את התפקיד לאחר שביקש לשוב להתגורר בישראל. למרות שיש לישראל חשיבות אסטרטגית עבור אינטל העולמית, במסגרת תפקידו הקודם היה אדן אחראי על קרוב ל-70% מהכנסות החברה. לאור זאת, מתקבל הרושם שמינוי - בכיר ככל שיהיה ב"פרובינציה" הישראלית - נראה כירידה יחסית. הערכה זו מתחזקת לאור הסיטואציה הקריטית שאינטל נמצאת בה. החברה נדרשת כיום למצב את עצמה בכמה שווקים משיקים, לרבות תחום התקני המחשוב הניידים, שבו לאדן יש בהחלט מה לתרום.

עם זאת, נציין שהמנכ"לים של אינטל בעשור האחרון - קרייג בארט וכעת פול אוטליני - לא התמקדו בזווית הטכנולוגית אלא עסקו במשך שנים ארוכות בהיבטים התפעוליים של החברה. לאור זאת, ייתכן שהאחריות המורחבת שיקבל אדן בישראל תשמש עבורו כמקפצה לתפקיד בכיר יותר בעתיד.