זעזוע במרכנתיל: שני חברי הנהלה בכירים עוזבים

רם הרמלך, המשנה למנכ"ל וראש החטיבה העסקית, וישראל ארליך, סמנכ"ל וראש החטיבה הקמעונאית, יעזבו באפריל

זעזוע במרכנתיל דיסקונט. שני חברי הנהלה בכירים, רם הרמלך, משנה למנכ"ל וראש החטיבה העסקית וישראל ארליך, סמנכ"ל וראש החטיבה הקמעונאית, הודיעו על עזיבתם. זאת לאור שינויים בפעילות הבנק הנובעים מהתוכנית האסטרטגית החדשה של קבוצת דיסקונט. מנכ"ל מרכנתיל הוא יעקב טננבאום ויו"ר הבנק הוא יוסי בכר המכהן גם כיו"ר דיסקונט. בשבועות הקרובים אמור מנכ"ל קבוצת דיסקונט ראובן שפיגל להחליף את בכר ולכהן גם כיו"ר מרכנתיל דיסקונט.

מרכנתיל, בבעלות מלאה של דיסקונט, הוא הבנק השביעי בגודלו ולו 80 סניפים. מאזן הבנק עומד על 24.4 מיליארד שקל ופיקדונות הציבור מסתכמים ב-20.4 מיליארד שקל את שלושת הרבעונים הראשונים של 2011 סיים מרכנתיל עם רווח מפעולות רגילות של 105 מיליון שקל.

על-פי השינוי המתוכנן יצמצם מרכנתיל באופן ניכר את פעילותו במגזר העסקי ויתמקד בעיקר במגזר הקמעונאי והמסחרי (מידל מרקט). זאת כחלק מתוכנית שמטרתה לרכז את פעילות האשראי העסקי של קבוצת דיסקונט, בבנק האם - בנק דיסקונט. במקביל יעמיק מרכנתיל את פעילותו הקמעונאית וימשיך להתמקד במגזר הערבי ובמגזר החרדי. למרכנתיל אשראי לציבור בסך 15.2 מיליארד שקל כאשר האשראי העסקי מסתכם ב-4.8 מיליארד שקל ומהווה 31% מפעילות האשראי. המגזר העסקי תורם שליש מרווחי הבנק.

בתגובה לשינוי החליטו הסמנכ"לים הבכירים - הרמלך וארליך להתפטר. הרמלך (55) הוא אחד מחברי ההנהלה הותיקים ביותר ונמצא בתפקידו מאז 1998, הוא הקים בזמנו את הפעילות העסקית של מרכנתיל ואחראי כיום על אגף עסקים, אגף נדל"ן, מחלקת אשראים מיוחדים וחדר עסקאות. ארליך (57) מכהן בתפקידו מאז אוקטובר 2006, בעבר היה מנכ"ל בנק כרמל למשכנתאות עד למכירתו לבנק אגוד. שניהם ימשיכו בתפקידיהם עד אפריל ואז יעזבו.