אטיאס, שטייניץ ונתניהו צוחקים עלינו

הבעיה היא עם מי שיכולים לעבוד ולהשתכר, אבל לא עובדים ולא משתכרים וטעמיהם עימם

ממשיכים לצחוק לנו בפרצוף.

מהיום זה לא רק אריאל אטיאס, שר השיכון, שסידר קריטריונים לדיור בר-השגה על פי תפיסת החיים הייחודית לו, אלא גם, וזה רשמי, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ.

הם הצטרפו לתרגיל המתוחכם והמתחכם של אטיאס, הסיטו את תשומת הלב של הציבור לקריטריונים הנותנים עדיפות ליוצאי צבא והתעלמו מנושא מיצוי כושר עבודה.

קביעת קריטריונים שיכבדו יוצאי צבא היא אכן מהלך נאה, אם כי לא ממש אמיתי ועוצמתי, בעיקר משום שיוצאי צבא מגיעים לסטטוס של נשואים עם כמה ילדים בגיל הרבה יותר מבוגר מחרדים שאינם מתגייסים לצבא. לכן העדיפות, בסופו של דבר ואחרי כל המילים היפות נותרת לאלה שאינם משרתים.

הנושא הקריטי הוא כמובן מיצוי כושר השתכרות. האם אכן הציבור, בבואו לתרום את חלקו, באמצעות המסים הכבדים שהוא משלם, בתמיכה הכספית במשפחות שאינן יכולות לממן דירה - האם הוא רוצה לתמוך באלה שאינם מתאמצים לתמוך בעצמם? ולא, לא מדובר באלה שאינם מסוגלים לעבוד בגלל מחלה, נכות או בעיה משפחתית קשה.

אלה מקבלים הבטחת הכנסה ועומדים בקריטריון של מיצוי כושר השתכרות. הבעיה היא באלה שיכולים לעבוד ולהשתכר, אבל לא עובדים ולא משתכרים, מטעמיהם הם.

מעדיפים את אטיאס

אריאל אטיאס התעלם מהנושא הזה לחלוטין. זה לא טוב לקהל הבוחרים שלו, אז למה לו להיכנס למלכודת שיקשה עליו לצאת ממנה? אביגדור ליברמן - בהמשך להמלצות ועדת טרכטנברג - התעקש ומתעקש על הקריטריון של מיצוי כושר השתכרות, אפשר שגם הוא מתוך רצון לפנות לציבור בוחרים פוטנציאלי: מעמד ביניים עובד, משתכר ונוטה ימינה.

כך או כך, עמדתו משרתת יותר את מעמד הביניים העמל הנכלל ברשימות הצבא, עבודה, מילואים, מסים. נתניהו ושטייניץ בחרו היום להעדיף את עמדת אטיאס - ושיקוליהם עמם, רק שלא יאמרו שהם עושים למען יוצאי הצבא, שכן מי שמשרת בצבא הוא גם מי שאחרי כן עובד ומשתכר, וזה, כנראה, לא חשוב להם.