קרניבל קרוז שוקעת: פרסמה אזהרת רווח

לפי אזהרת הרווח, החברה צופה פגיעה של כ-150-175 מיליון דולר ברווח הנקי לשנה הפסיקאלית של 2012 ■ על פי ההערכות הנזק הישיר שנגרם לחברה בשל התאונה מוערך בעד כ-100 מיליון דולר

לאחר שלפני מספר שבועות ספינת התענוגות 'הקוסטה-קונקורדיה', שבבעלות חברת הספנות, עלתה לכותרות בעקבות שקיעתה מול חופי איטליה, היום גם החברה, הנמצאת בבעלות משפחת אריסון, שוקעת ביחד עם הספינה שלה, זאת לאחר שפרסמה אזהרת רווח לגבי השנה הפיסקאלית של 2012. לפי אזהרת הרווח, החברה צופה פגיעה של כ-150-175 מיליון דולר ברווח הנקי השנתי שלה.

לפי הדיווח של החברה, הנזק העתידי שייגרם לה בעיקר בשל שקיעת הספינה, עלול להיות גבוה יותר, זאת לאחר שבעבר העריכה החברה כי שורת הרווח הנקי שלה תעמוד על כ-2.85-2.55 דולר למניה, כאשר צפי האנליסטים בניגוד לזאת, עומד על 2.33 דולר למניה.

לאחר הנזק העצום שנגרם לספינה, החברה עדיין מנסה לאמוד את הנזק שנגרם לספינה ולהעריך האם בכלל ניתן יהיה לתקנה, ואם כן מה יהיו עליות התיקונים, או שמא הספינה יצאה מכלל שימוש.

"אנו צופים השפעות פיננסיות מסוימות על עסקינו, כולל ירידה ברווח הנקי, שאותה לא ניתן להעריך בצורה מדוייקת בשלב זה", כך לפי דיווחי החברה. בנוסף, החברה ציינה כי היא תעניק תחזית רווח מדוייקת לגבי השנה הפיסקאלית של 2012, בחודש מארס, כאשר תחזית זו תכלול גם את ההשפעות של תאונת הספינה.

יחד עם זאת, על פי ההערכות הנזק הישיר שנגרם לחברה בשל התאונה מוערך בעד כ-100 מיליון דולר, כאשר נזקים עקיפים בדמות תביעות משפטיות וכן פיצוי הנוסעים מוערכים בעוד כ-40 מיליון דולר. בנוסף, בחברה מציינים כי הם חתכו את פעילות השיווק שלה בצורה דראסטית וגם שיעור ההזמנות ירד.