IBM רוכשת את וורקלייט הישראלית תמורת 70-80 מיליון ד'

החברה הישראלית מפתחת פלטפורמה לפיתוח אפליקציות ארגוניות עבור טאבלטים וסמארטפונים, והכנסותיה הסתכמו ב-5-10 מיליון דולר ב-2011

התקני המחשוב והתקשורת החדשים משפיעים לא רק על הצריכה של המשתמש הסופי, אלא גם על שינוי אופן העבודה של המשתמשים הארגוניים, ובפרט על ספקיות המחשוב הגדולות שהחלו להצטייד בטכנולוגיות שמאפשרות לשלב את התקני המחשוב החדשים במוצרים שלהן. על רקע זה הודיעה היום IBM על רכישתה של וורקלייט (Worklight) הישראלית, שפיתחה פלטפורמה לפיתוח אפליקציות ארגוניות עבור התקני מחשב ניידים, כדוגמת טלפונים חכמים וטאבלטים.

עשרות לקוחות ברחבי העולם

IBM, כמו בהרבה רכישות, לא פרסמה את הפרטים הפיננסיים, אולם לפי הערכות מדובר בסכום של 70-80 מיליון דולר. בוורקלייט, שהוקמה ב-2006, הושקעו כ-21 מיליון דולר, כך שמדובר בהחזר סביר על הכסף. בחברה השקיעו הקרנות ג'נסיס פרטנרס, פיטנגו ואינדקס ונצ'רס וכן שלמה קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט, וכן מנכ"ל ומייסד אימפרבה. את החברה הקים שחר קמיניץ, מי שהיה אחראי על הפעילות בתחום האינטרנט באמדוקס.

וורקלייט נבחרה לאחת החברות המבטיחות של "גלובס" לשנת 2010. במסגרת הזכייה, אמר קמיניץ כי "בשוק יודעים שאנחנו מכוונים לבניית חברה לטווח ארוך. זו החלטה משותפת שלי ושל המשקיעים". נראה שהדברים השתנו לאורך הדרך. לוורקלייט יש כמה עשרות לקוחות ברחבי העולם, ובהם כמה מהבנקים הגדולים בעולם, חברות ביטוח, אנרגיה, תעשייה ותחבורה.

על-פי הודעת IBM, הכנסותיה של וורקלייט צמחו בשנתיים האחרונות ביותר מ-100%, כך שהכנסותיה של החברה ב-2011 עמדו על 5-10 מיליון דולר. זוהי רכישה מהותית מבחינה אסטרטגית עבור IBM, והיא תרחיב באופן משמעותי את היכולת של ענקית המחשוב בעולם הנייד. ב-IBM מציינים כי "וורקלייט צפויה להפוך לחלק מרכזי באסטרטגיית הניידות של IBM". הרכישה צפויה להיסגר ברבעון הראשון של השנה.

IBM, שנסחרת לפי שווי שוק של 223 מיליארד דולר, כבר רכשה 10 חברות ישראליות או בעלות פעילות בישראל.

1,100 עובדים בישראל

החברות שנרכשו הפכו לחלק ממערך הפיתוח של הענקית בישראל, שבו כ-1,100 עובדים בחיפה, ירושלים, תל אביב, הרצליה ורחובות. הרכישה המשמעותית האחרונה של IBM בישראל הייתה של חברת סטורוויז בקיץ 2010 תמורת כ-140 מיליון דולר.

"בשנה האחרונה חזינו בביקוש גובר מכיוונם של ארגונים שנדרשים לפתרונות ניידים שיתמכו באתגר הייחודי שמציבים סמארטפונים חדשים ופלטפורמות טאבלט", אומר קמיניץ, "לאחר ניסיון בעבודה משותפת של וורקלייט עם IBM הרכישה תרחיב ותשפר את היצע הפתרונות הרחב של IBM לתחום הנייד". בחברה יש כ-30 עובדים, והם צפויים להשתלב במסגרת מעבדת התוכנה של IBM בישראל בניהולו של ד"ר דני ילין.