המודיעין האמריקני חושף: איראן מתכננת פיגועים בארה"ב

ראש שירותי המודיעין האמריקני ג'יימס קלאפר, חשף כי איראן מנסה להוציא לפועל פיגועי טרור על אדמת ארה"ב, וזאת בתגובה לאיומי ארה"ב נגדה ■ קלאפר טוען כי הניסיון להתנקש בשגריר סעודיה לפני מספר חודשים היה פעולת הטרור הראשונה

שירותי המודיעין האמריקניים סבורים כי איראן נערכת להוציא לפועל פעולות טרור ברחבי ארצות הברית, בתגובה לאיומים הנמשכים מצד וושינגטון ובנות בריתה בנושא תכנית הגרעין האיראנית - כך אומר היום ראש שירותי המודיעין האמריקניים, ג'יימס קלאפר.

בעדות בקונגרס האמריקני, במהלך דיון שעסק בניסיון האירני הכושל לחסל את שגריר סעודיה בוושינגטון בשנה שעברה, חשף קלאפר כי איראן מראה סימנים לפיהם היא מעוניינת לאשר את הוצאתן לפועל של פעולות טרור בתוך שטחה של ארצות הברית. בדיון הציג קלאפר גם מסמכים המוכיחים את טענתו.

"מודאגים מהתכניות האמריקניות"

"המזימה לחסל את השגריר מראה כי כמה בכירים איראניים, ובהם המנהיג הרוחני עלי ח'מנאי, שינו את השקפתם ומוכנים כעת לאשר פעולות טרור בארצות הברית, בתגובה לאיומים האמריקניים נגד המשטר באיראן", אמר קלאפר. "אנחנו מודאגים גם מהתכניות האיראניות נגד אינטרסים אמריקניים ושל בנות בריתה מעבר לים".

קלאפר הדגיש כי יש להעניק חשיבות רבה לשינוי המדיניות המסתמן בקרב משטר האייתולות. עם זאת, הדגיש כי ארצות הברית אינה מעוניינת בעימות אלים שיפרוץ על רקע המתיחות הגוברת במפרץ - בגלל הסנקציות נגד איראן.

בדיון שנערך בראשית השבוע בפרלמנט האירני הוחלט לדחות את ההצבעה על ההצעה להפסיק את אספקת הנפט לעולם - דרך איראן. עם זאת, זמן קצר לאחר מכן הודיע שר הנפט האיראני כי הוחלט להפסיק את אספקת הנפט למספר מדינות בעולם, אך ביצוע החלטה זו עוכב אף הוא.