שמאל טוק

מצב האומה לא בשיאו, אבל זה לא מפריע לצופים לצחוק ממנו בתוכנית "מצב האומה"

"מצב האומה", יום ד' 22:30, ערוץ 2 רשת

מצבה של "מצב האומה" מעולם לא היה טוב יותר. הרייטינג נושק ל-30%, כמעט כפול מבעבר, ואפילו על רקע השגשוג בנתוני הרייטינג של ערוץ 2 בכלל ורשת בפרט (קשת הייתה שם גם בתקופות טובות פחות), נראה שמשהו בקשר שבין ליאור שליין וחבורתו לבין "עמישראל" החל לעבוד.

אני מודה שבתוכנית הקודמת זעתי בחוסר נוחות על הספה כשחבר הכנסת מיכאל בן-ארי התקבל שם בחביבות והריץ עם חברי הפאנל "דאחקות" על ערבים, שלו היו מסופרות במקום אחר על יהודים, היינו כולנו מזדעזעים.

ובכל זאת, המרחק מ"ארץ נהדרת" עודנו קרוב ל-10%, אבל ביחס להשקעה בתוכנית, ניתן לומר שהיא בהחלט יכולה להביט לאחות הגדולה, ילדת הסנדביץ' שבין שני הפרקים השבועיים של "האח הגדול" בעיניים:

בעוד "ארץ נהדרת" צריכה לירוק דם, זיעה ומייק-אפ כדי לשמור על הבכורה (התוכנית של יום שני הייתה מצוינת, בעיקר בזכות הטירוף שחזר לטל פרידמן בתפקיד נתן אשל), הרי שב"מצב האומה" עושים זאת בסגנון הישראלי הישן והטוב מימי "שלושה בסירה אחת", "לצון נופל על לצון", "יתוש בראש" ועוד קלאסיקות רדיופוניות של שנות ה-60 וה-70.

המטרה ברורה: שמאלנים-ליברלים כמו אורנה בנאי, בוגרי "אסי וגורי" שנהנים לראות את גורי אלפי משתבח עם השנים, וימניים-לייט שכל החברים שלהם שמאלנים... כמו ליאור שליין. ממרצ עד קדימה, מלפיד ועד יחימוביץ'.

מצב האומה מבחינתם לא בשיאו, אבל אף אחד לא יפריע להם לצחוק ממנו.