תעשיית הטונה בישראל תושבת במחאה על הרחבת היבוא

העובדים ייצאו להפגנה נגד המלצות ועדת קדמי להסיר את מכסי המגן על הטונה ולחשוף את השוק ליבוא ■ מנכ"ל טונה סטארקיסט: "מכאן הדרך לאבדון קצרה מאד"

מפעלי טונה סטארקיסט, שימורי המרכז, ויליגר ופיל הטונה יושבתו ביום ראשון הקרוב, במחאה על ההמלצות של ועדת קדמי להסיר את מכסי המגן על הטונה ולחשוף את השוק למוצרים מיובאים.

בתעשיית הטונה, שמעסיקה ברחבי הארץ כ-500 איש באופן ישיר, חוששים כי המהלך יוביל לסגירת פעילות הייצור במפעלים, כולם נמצאים בפריפריה. במקביל להשבת פעילות הייצור, יפגינו עובדי תעשיית הטונה בתל-אביב.

"העובדים ואנחנו חשים מרומים ואבודים. מחד, מדברים איתנו על קידום עיירות הפיתוח וקידום התעשיות המקומיות, ומאידך מאפשרים יבוא ממדינות המזרח באופן שירמוס אותנו", אמר היום (ד') מנכ"ל סטארקיסט, מיכאל מיטלמן, והוסיף: "לצערי יש לנו זיכרון קצר מאד, וכבר שכחנו את מחאת הטקסטיל. מכאן הדרך לאבדון כלכלי-חברתי קצרה מאד".

היקף הפעילות של מפעלי הטונה בישראל נאמד בכ-500 מיליון שקל. לטענת מובילי מחאת הטונה, אם המכס על הטונה יופחת - המפעלים ייסגרו, וכ-1,300 איש שעובדים בתעשייה זו באופן ישיר ועקיף יעמדו לפני סכנת פיטורים.

בעוד שבוועדת המזון סבורים כי הורדת מכסי המגן תאפשר יבוא מוצרים באופן שיוזיל את המחיר לצרכן, בתעשיית הטונה הישראלית טוענים כי מחיר הטונה בארץ נמוך בכ-30% ממחירי הטונה במקומות אחרים בעולם.